آیت الله صفایی بوشهری

حضور مردم در یادواره شهدا، نشانه وفاداری به شهداست

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در آیین یادواره شهدا ی گناوه گفت :حضور باشکوه مردم در یادواره شهدا ء نشانه وفاداری و رهروی از شهداست
کد خبر: ۹۴۸۷۰۶۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبر نگار بسیج از گناوه نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در یادواره شهدای شهرستان گناوه با محوریت شهدای عملیات والفجر ۸ و دهه مبارک فجر افزود:حضور مردم انقلابی در این مجلس باشکوه، نشانگر رهروی و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است که تجلی در منظومه حیات شهدا دارد.
وی با بیان اینکه جوهره کلمه ولایتمداری و مفهوم عمیق آن یعنی همه چیز داشتن و در راه خدا بودن است، گفت: ولایت مداری، راه نجات، کمال، پیشرفت، تمدن، مقاومت، بصیرت و شکست دشمنان و پیروزمندی مومنان است.
وی افزود: همه مردم ولایتمدار استان بوشهر و دارالولایه شهرستان گناوه شعارشان این است که "تا زنده ایم با ولایتیم، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند.
نماینده، ولی فقیه در استان بیان داشت:حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی شهرستان گناوه در محفل شهدا، پیام بزرگ به جهان دارد که تا هستیم رهرو راه شهدا خواهیم بود.

صفایی بوشهری ادامه داد این مجلس باشکوه مدرسه آموزش آموزه‌های مکتب شهدا و مکان و محل تجلیل از مقام و پیام وفاداری مردم به این مکتب اصیل، بزرگ والا است
وی به ویژگی‌های شهدا با شهادتی که نصیبشان می‌شود، اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی شهید که با شهادتش به دست می‌آورد، شخصیت مانای عرشی و کامیابی آسمانی است.
صفایی بوشهری افزود: عزت دینی و اسلامی، اقتدار ملی در مقابل تهاجم و مقاومت دشمنان و افتخار خانوادگی از دیگر ویژگی‌هایی است که شهید با شهادت خود میآفریند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: همه جهان در طول تاریخ اسلام و مزدوران آن‌ها آمدند که با تحریف، انحراف و تهاجم این مکتب را شکست دهند، اما با خون شهدا در صدر آن‌ها امیر مومنان علی (ع) و سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع)، اسلام ناب محمدی (ع) را حفظ کردند.

وی افزود:شهید سلیمانی قبل از شهادتش چقدر به اسلام و جهان خدمت کرد و مقابل با تروریسم بین الملل ایستاد، اما وقتی می‌جنگید، شهید سلیمانی زمینی بود، اما اکنون آسمانی است که مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

صفایی بوشهری ابراز داشت: گمان نکنیم شهدا با شهادت خودشان خط مقاومت را رها می‌کنند بلکه لشکر مقاومت برای اسلام و ایران انقلابی و خط ولایت ایجاد کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تقدیر از برگزارکنندگان این آیین معنوی افزود: شهرستان گناوه در سپهر جهان اسلام، همواره نماد ولایتمداری نسبت به اهل بیت (ع)، رهروی از هدایت‌ها و اشارت‌های مقام ولایت بوده است.

امام جمعه گناوه نیز در این آیین ابراز داشت:مردم مومن و متدین این شهرستان با تقدیم ۲۳۰ شهید، پایبندی خود را به ارزش‌های انقلاب و ولایت‌مداری نشان دادند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: عزت، اقتدار و شوکت ایران مدیون و مرهون خون شهدا و پایمردی و صبر خانواده‌های معظم آنان است و باید قدر آن‌ها را بدانیم.

وی بیان داشت:برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: همه باید قدردان شهدا باشیم و از آرمان‌های آنان بخوبی دفاع کنیم و مسئولان نیز باید قدر حضور مردم را به رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی بدانند، چراکه در همه عرصه‌ها تا پای جان همراه با انقلاب هستند.

این آیین که به همت ستادبرگزاری یادوراه شهدا و دهه فجر و مسجد امیرالمومنین (ع) در جوار گلزار شهدای گناوه برگزار شد با اجرای برنامه‌هایی در قالب تشییع یک شهید گمنام و مداحی حاج مهدی سلحشور همراه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار