خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

تکلیف‌مداری از ویژگی‌های بارز علامه مصباح یزدی بود

همدان-فرزند آیت الله مصباح یزدی تکلیف‌مداری را از ویژگی‌های بارز شخصیتی علامه مصباح یزدی دانست و گفت: ایشان در صحنه علمی و مبارزاتی به دنبال تشخیص وظیفه خود بود و از ملامت هیچ ملامتگری نمی‌ترسید.
کد خبر: ۹۴۸۴۸۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مجتبی مصباح امروز در همایش بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه بزرگداشت شخصیت‌ها، علما و بزرگان کار ارزشمند، مفید، لازم و وظیفه است، اظهار کرد: با برگزاری این مجالس باید ویژگی های بزرگان به ویژه خصوصیات متناسب با شرایط کنونی جامعه را باید برای زندگی خودمان استفاده و از آنها درس گرفته و الگو بگریم و به جامعه نیز معرفی کنیم.

وی با تبیین ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح یزدی، تکلیف‌مداری را از ویژگی‌های بارز ایشان دانست و بیان کرد: ایشان در صحنه علمی و مبارزاتی به دنبال تشخیص وظیفه خود بود و در این راستا از ملامت هیچ ملامتگری نمی‌ترسید.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به دنبال مطالبی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما نیاز بیشتری به آنها است، گفت: در اوایل جوانی به درجه اجتهاد رسید و پس از آن به دنبال تاسیس مراکزی بود که طلاب بتواند در این مراکز پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.

وی به روحیه وظیفه‌مداری آیت الله مصباح یزدی به عنوان دیگر ویژگی بارز ایشان اشاره و عنوان کرد: این روحیه قبل از انقلاب نیز در ایشان بود و بعد هم ادامه یافت به طوری که  به دنبال تاسیس موسسه‌ای برای اسلامی‌سازی علوم انسانی بود که با تشویق امام راحل همراه بود.

فرزند آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه اقدامات اجتماعی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح بسیار بود، تاکید کرد: برای سایر کارهای اجتماعی و مبارزاتی و برای جهاد تبیین در دورانی شهر به شهر و استان به استان برای سخنرانی و تبیین حضور می‌یافت به طوری که گاهی در یک روز به چند استان رفته و اصلا استراحتی نداشت.

وی اضافه کرد: اوایل انقلاب که ستاد فرهنگی تاسیس و این موضوع مطرح شد که باید چگونه دانشگاه‌ها را اسلامی کرد، امام راحل برای اسلامی کردن دانشگاه فرمودند که باید سراغ حوزه علمیه رفت و در این زمینه از آیت الله مصباح خواستند طرحی ارائه دهد که وی طرح دفتر همکاری حوزه و دانشگاه را مطرح کرد.

مصباح با بیان اینکه جدیت و پیگیری علامه مصباح در انجام تکالیفی که به او محول شده بود ستودنی و حائز اهمیت است، ادامه داد: در دورانی که دوستان وی او را به علت سفر شهر به شهر و تبلیغ ملامت می‌کردند که در شأن و جایگاه شما نیست، ایشان شأن و مقامی برای خودشان قائل نبود که مانع از انجام وظیفه شود.

وی غیرتمندی را از دیگر ویژگی‌های بارز این عالم ربانی عنوان کرد و گفت: ایشان در اوج غیرت دینی بود؛ غیرت را کسی نشان می‌دهد که ارزش‌ها را می‌داند، ارزش وطن و ناموس را می‌داند و کسی که بر این باور باشد که ارزش دین از همه چیز بالاتر است و برای حفظ دین و آرمان‌های آن غیرت نشان می‌دهد، که آیت الله مصباح اینگونه بود.

عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشور با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری بیش از 20 سال به هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره دارند اما کسانی واکنش نشان می‌دهند که صاحب بصیرت بوده و ریشه‌های عمق نفوذ دشمن را درک کرده باشند و به موقع اقدام کنند، گفت: آیت‌الله مصباح حاصل ۷۰ سال کار علمی را در طرح ولایت روان، آسان و منطقی با رعایت پله‌ها ارائه داد.

وی به وجود بیش از 100 هزار فارغ‌التحصیل طرح ولایت اشاره و عنوان کرد: امروز جوانانی در عرصه‌های مختلف تربیت یافتند که با ایمان و اعتقاد راسخ از دین، نظام و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند که رهبری هم فرمودند روحیه غیرتمندی خردورزانه نیاز جامعه امروز است.

مصباح با بیان اینکه هجمه فرهنگی را که امروز شاهد هستیم ناشی از ضعف ‌ها و هجمه‌های سنگین فرهنگی است، بر لزوم اقدامات اثربخش فرهنگی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن تاکید و عنوان کرد: هر چند کارها و اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته اما متناسب با هجمه دشمن نبوده است بنابراین باید متناسب با هجمه کار فرهنگی انجام داد.

وی با بیان اینکه افکار آیت الله مصباح افکار ناب اسلامی است، بر لزوم نشر افکار این عالم ربانی در جامعه تاکید و عنوان کرد: نشر افکار ناب اسلامی در طرح ولایت جوانان را معتقد و معتمد و نظام را بیمه می‌کند و اگر رزمندگان ما در دفاع مقدس مردانه ایستادند و امروز جوانان بر ای دفاع از اسلام و انقلاب مردانه ایستاده‌اند به خاطر باورهای عمیق و اعتقاد آنها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار