مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

کتاب «من رضا هستم» جزء ۱۶ اثر برگزیده در کشور انتخاب شد

همدان-مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از انتخاب کتاب «من رضا هستم» جزء ۱۶ اثر ملی توسط کارشناسان بنیاد حفظ آثار کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۷۳۸
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کتاب «من رضا هستم» جزء ۱۶ اثر برگزیده در کشور انتخاب شد

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، در خصوص کتاب «من رضا هستم»، اظهار کرد: این کتاب مستند روایی از زندگی بسکتبالیست، دانشجوی پزشکی و غواص شهید «رضا ساکی» است که دکتر مهدی مصیبی در ۳۲۸ صفحه این کتاب را گردآوری کرده است.

وی با بیان اینکه شهید ساکی یکی از سه دانشجوی نخبه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است که در عملیات کربلای ۴ به شهادت می‌رسد، افزود: در نهضت ملی ترجمه یکی از سه کتاب برگزیده، کتاب «من رضا هستم» بود که هر ساله بنیاد حفظ آثار کشور آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس را بررسی می‌کند و آثار برتر را معرفی می‌کند که امسال این کتاب جزء ۱۶ اثر برتر کشور به عنوان اثر ملی توسط کارشناسان بنیاد حفظ آثار کشور از مجموع یک هزار و ۷۰۶ عنوان کتاب تولید شده در سال ۱۴۰۰ این کتاب را انتخاب کردند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: کتاب «من رضا هستم» به زبان اسپانیایی ترجمه شده و به زبان انگلیسی، اردو و عربی در حال ترجمه است.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز کرد: این کتاب از فصول مختلفی تشکیل شده است؛ این کتاب فصل کودکی، مدرسه، فعالیت‌های انقلابی، ورزشی و دانشگاه این شهید را به تصویر می‌کشد و با توجه به استقبالی که از کتاب شدهاین کتاب به چاپ پنجم رسیده است.

لازم به ذکر است؛ نام اصلی شهید داریوش ساکی بوده، اما طی یکسری اتفاقاتی که می‌افتد خیلی دوست داشته که همرزمانش و اطرافیانش او را رضا صدا کنند.
همچنین با حضور فرماندار همدان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، معاونت بانوان و امور خانواده استانداری، مدیر حوزه علمیه خواهران و جمعی از مسئولین استان در منزل شهید محسن عینعلی از همسر سردار شهید عینعلی و راوی کتاب «زمانی برای عاشقی» تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار