مجموعه فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد؛

گرامیداشت سالگرد عملیات غرور آفرین کربلای پنج

همایش استانی یادگاران عملیات غرور آفرین کربلای ۵ و یاد یاران کربلای پنج در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۹۰
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش بزرگ جانباز دفاع مقدس رحمت الله عشقیان با تبریک ایام فرخنده میلاد با سعادت کوثر قرآن و سالگرد عملیات غرور آفرین  کربلای ۵، به تشریح عملیات کربلای ۵ پرداخت.

یادگار سالهای دفاع مقدس، ادامه داد: يكي از بزرگترين عمليات‌هاي رزمندگان در طول جنگ تحميلي در روز 19 دي ماه سال 1365 در منطقه عملياتي شلمچه و شرق بصره با رمز مقدس "يا زهرا سلام الله علیها " توسط يگانهاي سپاه و بسيج آغاز و به مدت 75 روز ادامه داشت.

آقای عشقیان، گفت: در عمليات غرور آفرين كربلاي پنج، رزمندگان اسلام از موانع نفوذ ناپذير دشمن بعثي در شرق بصره عبور کردند و موجب تهديد حكومت صدام با حضور يگانهاي سپاه و بسيج در حاشيه تنها بندر عراق در حاشيه خليج فارس شد و موفقيت استراتژيك نظامي و سياسي، جمهوري اسلامي در جنگ، به دنيا نشان داده شد.

یادگار سالهای دفاع مقدس، ادامه داد: با عمليات قهرمانانه رزمندگان اسلام در عمليات كربلاي 5،استكبار جهانی بدون رعايت ملاحظات معمول، حمايت از رژیم بعث عراق و صدام را علني کردند و قدرت هاي جهاني مستقيما وارد ميدان جنگ شدند كه نبرد ايران و آمريكا در خليج فارس از آن جمله بود.

جانباز دفاع مقدس گفت: با پیروزی رزمندگان اسلام در عمليات غرور آفرین کربلای پنج بود كه شوراي امنيت را ناچار به تصويب قطعنامه 598 كرد.

وی با اشاره به الگو گیری دفاع مقدس از قیام عاشورا، عملیات کربلای ۵ را بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی شبیه ترین اتفاق دفاع مقدس به واقعه عاشورا دانست.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه هر رزمندۀ داوطلب شرکت‌کننده در عملیات کربلای ۵، می‌دانست که این عملیات بسیار سخت‌تر از عملیات‌های قبل است، بنابراین بیش از پیش خود را آماده شهادت می‌کرد، اظهار داشت: در قیام کربلا نیز یاران و همراهان سالار شهیدان از خطرات همراهی با امام حسین علیه السلام اطلاع داشتند و خود را برای شهادت آماده کرده بودند و امروز فضای معنوی شلمچه نیز به خاطر جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در عملیات عاشورایی کربلای ۵ است.

وی با تأکید بر انتظارات فرمانده معظم کل قوا در خصوص پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن به عنوان وظیفه اصلی هر پاسدار و تکلیف انقلابی آنها افزود: هر یک از ما باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، در همه لحظه‌ها و حالت‌ها روحیه جهادی خود را حفظ کنیم و با جهاد تبیین برکات انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی بازگو کنیم.

اقامه نماز جماعت مغرب وعشا،تلاوت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، خیر مقدم گویی حاج محمد کیانی از فرماندهان سالهای دفاع مقدس،مولودیه خوانی، سخنرانی استاندار استان و پخش چندین نماهنگ از سردار دلها از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار