برپایی جشنواره ملی فیلم جهش با هدف افزایش تولید و صادرات

دومین نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، رییس پارک علم و فناوری قم و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۶۳۰
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دراین نشست با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و تشکر ویژه از مسئولان پارک و فناوری قم اظهارداشت: یکی از اهداف اصلی معاونت فناوری وزارتخانه، نوآوری باز مبتنی بر برون سپاری اقدامات است.

علی خیرالدین افزود: «طرح ۵۰ پارک ۵۰ برنامه» ارائه شد که پارک های علم و فناوری به کمک معاونت فناوری بیایند.

وی با بیان اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: سه پارک دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه کاشان و دانشگاه جامع امام حسین(ع) اخیرا به مجموعه پارک ها اضافه شده که به کمک معاونت آمدند و هر کدام یک برنامه مهم ملی و استانی را اجرا می کنند.

اشتغال به کار ۲۲۰۰ دانشجو در شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به طرح «دستیار فناوری»هم  اظهارداشت: این طرح با راهبری و هدایت دو نهاد دانشگاه و پارک های علم و فناوری در هر استان برنامه‌ریزی شده و هم اکنون ۲۲۰۰ دانشجو در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری مشغول به کار شدند و درحین تحصیل در مقطع کارشناسی ماهانه یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد دو و دکترا سه میلیون تومان دریافت می کنند و بسیاری از آنان جذب می شوند که این طرح به نفع دانشجو و شرکت های فناوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: برای نخستین بار بحث رویت پذیری را در پارک های فناوری مطرح کردیم که پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اعضای هیات علمی اساتید و حتی دانشجویان در آن معرفی و در فضای مجازی دیده شوند و وضعیت را از انزوا خارج کنیم.

وی با اشاره به ساخت برخی قطعات خودرو مانند «جی پی اس» و اینترنت اشیاء در پارک های علم و فناوری، اظهارداشت: با خودروسازان سایپا و ایران خودرو مذاکراتی داشته ایم و به نظر بنده باید پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه خدمات خودرویی ایجاد شود.

پارک علم و فناوری قم دربرپایی هر چه باشکوه تر جشنواره فیلم جهش سنگ تمام بگذارد

وی در مورد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) نیز اظهارداشت: این ماموریت مهم به پارک علم و فناوری قم با پشتوانه خوبی که در حوزه برگزاری فیلم داشت واگذار شده و استاندار قم هم همکاری داشتند و قول حمایت از این جشنواره را به ما داده اند.

خیرالدین با بیان اینکه این جشنواره از سوی معاونت فناوری وزارتخانه مورد حمایت قرار می گیرد، از رئیس پارک علم و فناوری قم خواست در برپایی هر چه باشکوه تر این رویداد ملی سنگ تمام بگذارد.

وی با تاکید براینکه فعالیت ها و دستاوردها در راستای جهاد تبیین باید دیده شود، گفت: به عنوان مثال دستگاه رادیوتراپی در اصفهان ساخته شده که در دنیا چهار کشور موفق به ساخت آن شدند و این دستاوردها به منظور ایجاد امید و پویایی در جامعه باید به اطلاع عموم مردم برسد.

جهاد تبیین و مردمی سازی فناوری ها از اهداف مهم برگزاری جشنواره جهش است

وی ادامه داد: هدف ما از برپایی جشنواره فیلم‌کوتاه جهش در وهله نخست این است که دستاوردها در قالب فیلم های کوتاه به معرض دید مردم قرار گیرد و سپس مردمی سازی فناوری ها محقق شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: مردمی سازی فناوری ها به این معنا است که فناوری در دسترس همه قرار گیرد و همه مردم در جریان فعالیت های پارک علم و فناوری قرار گیرند و نخبگان جذب شوند

وی ادامه داد: هدف دیگر ما از برپایی این جشنواره تحقق شعار سال و در جهت ایجاد اشتغال و کاربردی کردن فناوری ها در جهت بهبود و آسایش بیشتر زندگی مردم است.

وی گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره فناوری و نوآوری فیلم کوتاه جهش در قم ایجاد شده و سال آینده دومین جشنواره فیلم کوتاه هم با محوریت پارک علم و فناوری قم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول حوزه علوم، تحقیقات و فناوری کشور اظهارکرد: «تقویم فناوری» به زودی توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تدوین می شود و در آن ۵۰ برنامه ملی به ۵۰ پارک علم و فناوری واگذار خواهد شد که طبق آن برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برای همیشه به قم واگذار می شود.

وی از دبیر جشنواره خواست تا تعداد برگزیدگان را افزایش دهند و از آثار طنز در حوزه فناوری حمایت کنند تا اثرگذاری و رغبت به شرکت دراین جشنواره بیشتر شود.

وی درپایان از رئیس پارک علم و فناوری قم خواست که خبرنگاران به عنوان مروجان حوزه فناوری و نوآوری مورد تشویق قرار گیرند و از ظرفیت آنان برای انعکاس هر چه بیشتر اخبار این حوزه استفاده شود.

برپایی جشنواره ملی فیلم جهش با هدف افزایش تولید و صادرات

رئیس پارک علم و فناوری استان قم هم دراین دیدار با تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و آیت الله مصباح یزدی، اظهارداشت: از وزارت تحقیقات و معاون تشکر می کنم که میزبانی این جشنواره را به قم واگذار کردند.

خیرالله رهسپار فرد گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره ترویج و افزایش تولید و اشتغال دانش بنیان و افزایش فروش و صادرات است.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) اظهارداشت: از هنرمندان فیلم سازان پارک ها دانش بنیان ها جهت دهی سوق به این عرصه دعوت شده و تاکنون ۳۱۷ اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) ارسال شده که از این میان ۲۸۱ اثر در دبیرخانه دائمی جشنواره ثبت شده است

وی ادامه داد: دو روز اخیر آثار طبقه بندی و ابتدای هفته آینده داوری ها آغاز خواهد شد و از چهره های ملی برای داوری دعوت شده است؛ به عنوان مثال مجید اسماعیلی داوری بخش علمی جشنواره را بر عهده دارد.

وی گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره در ۲۲ دیماه، رونمایی از پوستر جشنواره نیز انجام می شود.

رهسپار فرد خبر داد: سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری(جهش) به صورت بین المللی از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با دبیری پارک علم و فناوری قم برگزار خواهد شد.پایان پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار