با امضای تفاهم‌نامه؛

تعاملات بسیج سازندگی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزایش می‌یابد

مسئول سازمان بسیج سازندگی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر استفاده از ظرفیت‌های دوطرف به‌منظور اجرای فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در راستای افزایش اشتغال‌زایی تاکید کردند.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۳۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی قم و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با حضور محمدرضا فلاح سرپرست دانشگاه علمی کاربردی و علیرضا ایراندوست مسئول سازمان بسیج سازندگی به امضا رسید.

ایجاد و توسعه همکاری های مشترک و تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، اشتغال و فرهنگی در راستای بسترسازی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به عنوان اهداف این تفاهم‌نامه مطرح شده است.

تسهیل گری در توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی کسب و کار ویژه متقاضیان اخذ تسهیلات بند ب تبصره ماده 16 به مبلغ 1000 میلیارد ریال از جمله دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

در این تعامل قرار است طرفین از امکانات علمی، آموزشی، فناوری، مهارت و فرهنگی دو مجموعه برای توسعه فرهنگ تعاملات بسیج سازندگی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزایش می‌یابداشتغال‌زایی و کارآفرینی از طریق تسهیلگری در توانمندسازی جامعه هدف بسیج سازندگی استان قم استفاده کنند.

مدت این تفاهم‌نامه یک ساله بوده و امکان تمدید آن وجود دارد و کلیه قراردادهایی که برپایه این تفاهم نامه نوشته خواهد شد می تواند بیشتر از مدت زمان خود تفاهم نامه زمان داشته باشد.

 

ارائه و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی طبق نیازسنجی سازمان بسیج سازندگی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و اعطای گواهینامه مهارتی به مهارت جویان و همچنین طراحی و تدوین دوره‌های کوتاه مدت طرح کسب و کار، مدیریت کسب و کار و سایر دوره‌های آموزشی مورد نیاز سازمان بسیج سازندگی از جمله حوزه‌های همکاری مطرح شده در میان این دو مجموعه است.

تامین فضای خدمات مشاوره هدایت شغلی و کارآفرینی، برگزاری رویدادهای استارتاپی مشترک، برگزاری مسابقات و المپیادهای مهارتی مشترک، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های علمی مرتبط با حوزه کسب و کار و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی بر اساس نتایج مشاوره شغلی از جمله دیگر مباحث مطرح شده برای تعامل میان دانشگاه علمی کاربردی و بسیج سازندگی است.

پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار