خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مرند مطرح کرد

بهره گیری دشمن از رسانه علیه ایران/ رسانه ابزاری برای تقابل گفتمان ها

تبریز - فرمانده سپاه مرند گفت: دشمنان ملت ایران با بهره گیری از ابزارهای مختلف رسانه ای و اجتماعی جنگ رسانه ای سنگینی علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند.
کد خبر: ۹۴۸۰۴۰۸
|
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا هنرور در وبینار تهدیدات رسانه ای اظهار داشت: رسانه مولفه اصلی قدرت های حاکمیتی است و هر حکومتی که رسانه و ابزار مدیریت افکار عمومی را داشته، توانسته در نشر و ترویج آرمان ها و ارزش های خود موفق باشد.

وی رسانه را ابزاری مهم در تقابل گفتمان ها دانست و افزود: پیشرفت علم و فناوری موجب ارتقای رسانه های کلاسیک به رسانه های دیجیتال شده است و دلارهای غربی رسانه های دیجیتال را تبدیل به جنگ افزار دیجیتال کرده اند‌.

هنرور ادامه داد: رسانه ها باید ابزاری برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها باشند اما دیده می شود که جریان امپریالیسمی به آن نفوذ کرده و از آن بعنوان ابزاری برای خشونت و افراطی گری استفاده می کند.

فرمانده سپاه مرند یادآور شد: امروز کسانی پیروز میدان اند که رسانه داشته باشند و بتوانند با آن افکار خود را بر سایر اذهان حاکم کنند و روایت خود را از وقایع به باور دیگران برسانند.

 هنرور افزود: جنگ رسانه ای جنگی کم هزینه و شیک اما ویرانگر و مخرب تر از جنگ تسلیحاتی است و عقاید و باور ها را تخریب و تحریف می کند.

فرمانده سپاه مرند تاکید کرد: در سه ماه گذشته اتحاد شومی بین دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه رسانه شکل گرفته است که از هر وسیله ای و به هر بهانه ای علیه سرزمین ایران اقدام می کنند.

وی ادامه داد: دشمن با فریب افکار مردم، اعتمادسازی کرده و رسانه های دروغ پرداز خود را که ماشین های جنگی علیه ملت هاست را مرجع رسانه ای معرفی می کنند.

هنرور تصریح کرد: عصر امروز، عصر انقلاب هشتگ ها در فضای مجازی است و هر کلیدواژه ای که تعداد آن در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، نشانگر انبوهی نفرات است و پیروزی  میدان از آن کسانی است که در فضای مجازی ترند سازی می کنند.

فرمانده سپاه مرند ارتقای سواد رسانه را الزامی عنوان و بیان کرد: فعالان اجتماعی و رسانه ای در مساجد، مدارس، محلات و پایگاه های بسیج به ارتقای سطح سواد رسانه ای عامه مردم کمک کنند و تفکر منتقدانه نسبت به اخبار و مطالبی که در فضای مجازی منتشر میشود در ذهن آنها ایجاد کنند.

هنرور با تاکید بر نقش آفرینی گسترده جوانان در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: جوانان با ابتکار عمل وارد میدان نبرد در عرصه مجازی شوند و با حضور موثر خود در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی را به نفع ارزش های انقلاب اسلامی مدیریت کنند.
ارسال نظرات