حسن بختیاری خبرداد؛

احداث 5 هزار و 500 متر مکعب مخزن با مشارکت بسیج در قم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم با اشاره به احداث 5 هزار و 500 مترمکعب مخزن در بخش‌های مختلف استان گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی استان به عنوان پیمانکار در حال احداث است.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۶۲
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری امروز در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اقدامات توسعه‌ای که در قالب طرح‌های مسکن در شهر اتفاق می‌افتد باید هر چه زودتر بتوانیم در خصوص طرح‌های فاضلاب قم به صورت عملیاتی وارد شویم.

بختیاری یادآور شد: به دنبال این هستیم از ظرفیت‌های قانونی که در قانون بودجه سال 1401 و قانون برنامه دیده شده، فضای مناسبی را برای کار و توسعه بخش فاضلاب ایجاد کنیم.

وی با اشاره به انتخاب آبفای استان به عنوان دستگاه برتر در جذب اعتبارات تملک دارایی گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان شهریور حدود 264 میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی جذب اعتبار کردیم که این امر حاصل تلاش تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب بوده تا بتوانیم خدمت بیشتری را در سال‌های آینده به مردم شریفمان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بازسازی و اصلاح شبکه‌های آب آشامیدنی، تکمیل آبرسانی به روستاها، اجرای طرح‌هایی به منظور کاهش هدر رفت و پایداری شبکه شهری در شهرهای تابعه و آبرسانی به روستاهای قنوات را از جمله اقداماتی برشمرد که با استفاده از این اعتبارات به انجام رسیده است.

وی آبرسانی به 15 روستای بخش قمرود را از اقدامات سال جاری آبفای استان برشمرد و گفت: این روستاها از آبی با کیفیت بسیار پایین برخوردار بودند که با اجرای این طرح آب با کیفیت مناسبی به دست روستانشینان این بخش رسید.

بختیاری افزود: در مجموع در یک سال گذشته حدود 17 کیلومتر شبکه‌های فرعی آب و 27 کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی را توسعه یافت و 28 کیلومتر از شبکه‌های آب بهداشتی شهرها و روستاهای استان اصلاح و بهسازی شد.

وی با اشاره به وجود 240 کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب در شهر قم گفت: با وجود اینکه کار در حوزه اصلاح شبکه‌های فاضلاب بسیار سخت و دشوار است اما اقدامات خوبی را امسال در این زمینه شروع کردیم و حدود 14 کیلومتر از شبکه فاضلاب اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم وجود مخازن آب را جزو اساسی‌ترین الزامات تأمین آب در یک شهر دانست و گفت: امسال در زمینه ساخت مخازن اقدامات خوبی آغاز کردیم که از آن جمله می‌توان به آغاز عملیات اجرایی ساخت مخزن 20 هزار مترمکعبی شهر قم در پردیسان اشاره کرد.

وی در ادامه به گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی پرداخت
و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث مخازن 2 هزار مترمکعبی در روستای لنگرود ، 250 مترمکعبی سنجگان،500 مترمکعبی ابرجس، 750 مترمکعبی بیدهند، هزار مترمکعبی ورجان و هزار مترمکعبی کرمجگان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی آغاز شده است.

بختیاری با بیان اینکه در مجموعه احداث 5 هزار و 500 مترمکعب مخزن در بخش‌های مختلف استان برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی استان به عنوان پیمانکار در حال احداث است.

وی با اشاره اینکه روستاهای استان عقب‌ماندگی‌های خاصی دارند گفت: جهاد آبرسانی به روستاها یکی از سیاست‌های اساسی وزارت نیرو در سال 1401 بوده است که ما نیز در مجموعه استان قم توانستیم بخشی از اهدافمان را در قالب این سیاست‌ها پیاده‌سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم احداث خط انتقال آبرسانی به دهستان قنوات، احداث خط انتقال آب روستای عنایت بیک، بهره‌برداری از مخزن 5 هزار مترمکعبی جعفریه را نیز از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال برشمرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار