استاندار سیستان و بلوچستان:

مسکن و راه از اولویت‌ های توسعه پایدار سیستان و بلوچستان است

محمد کرمی گفت: بخش مسکن و راه دو اولویت‌ مهم استان محسوب می‌شوند و توجه به این موارد از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق توسعه پایدار برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۸۰۱۰۶
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: این استان باوجودیکه پهناورترین استان کشور است اما کمترین طول بزرگراه را داراست این حالیست که مسیر ارتباطی چابهار _میلک به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تجارت جهانی ضرورت وجود راههای ارتباطی استاندارد را به منظور آسان سازی در رفت و آمدها و انجام حمل و نقل بین المللی دو چندان می کند.

وی افزود: اقدامات ارزشمندی در چند سال اخیر برای توسعه بزرگراه در استان صورت گرفته است اما همچنان به منظور جبران عقب ماندگی های تاریخی در این بخش نیازمند عزم ملی هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تامین مسکن مناسب برای شهروندان گفت: با توجه به اینکه مسکن در مسائل اقتصادی و اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند باید در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان از مشارکت مردمی بیشتر بهره گرفت.

کرمی تصریح کرد: همچنین ضروری است در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان که اراضی فراتر از نیاز وجود دارد ضمن حرکت به سمت ساخت واحدهای ویلایی و باغ ویلا با اقدامات خلاقانه از معماری ایرانی و اسلامی استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: درتامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن و ساخت راههای استاندارد با تمام ظرفیت از اختیارات استانی استفاده خواهیم کرد.

عطاء اله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سهمیه چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن در استان ۹۸ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که این اداره کل تاکنون اقدام به تامین زمین برای ساخت ۱۱۵ هزار و ۹۴۱ واحد کرده است.

وی افزود: با اقدامات مطلوب این اداره کل در تامین به موقع زمین تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: همچنین به منظور کمک به تامین خدمات زیربنایی نظیر برق و شبکه فاضلاب در سایت طرح نهضت ملی مسکن استان اقلام مورد نیاز شامل لوله و اتصالات، کابل و ترانس برق مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت صندوق ملی مسکن خریداری و تحویل دستگاههای متولی شده است.

اکبری تاکید کرد: همچنین به منظور کاهش قیمت تمام شده واحد مسکونی این طرح مهم ملی در استان جلسات متعدد با شهرداری و سازمان نظام مهندسی برگزار شد که منجر به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه های صدور پروانه ساختمان و خدمات مهندسی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان از بهره برداری ۷۱ کیلومتر بزرگراه با اعتبار حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری در این استان خبر داد و افزود: این اداره کل با وجود بدهی افزون بر 500 میلیارد تومانی به پیمانکاران در حال حاضر ساخت افزون بر ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی را در دستور کار دارد که در صورت تخصیص به موقع منابع مالی ۷۱ کیلومتر از آن را تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.

اکبری هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را سیستان و بلوچستان۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تمام تلاش این اداره کل با توجه به اهمیت توسعه شبکه راهها در رشد ترانزیت و تجارت و افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و همچنین ایمنی سفر بر این است با جذب منابع ملی و استانی تا سه سال آینده مسله ساخت بزرگراه در این استان به اتمام برسد.

وی اهتمام بر سرعت‌دهی به ساخت بزرگراه و صیانت از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار