نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ملت ایران با حضور خود همواره به دشمنان سیلی زده است/دولت نقدهای سازنده برای بهبود وضعیت اقتصادی را بشنود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران هوشیار و بیدار است و اجازه توطئه دشمن و خدشه به امنیت را نخواهند داد و با حضور خود همواره به دشمنان سیلی زده است.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۶۷
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک حضرت زهرا(س) را اسوه حسنه، چراغ راه بشریت و آیینه نور و حکمت دانست و گفت: تکریم فاطمه زهرا(س)، تکریم ارزش های اسلامی است.
وی افزود: فاطمه زهرا(س) در همه زمینه ها از جمله تربیت فرزند، مقابله با فتنه ها، هدایت‌ گری، توجه به دیگران، ایثار و شهادت طلبی، دفاع از مقام ولایت و امامت، خدمت به مردم، همسرداری و مادری الگوی جامع است.
کرامت بخشی به زنان از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی است
خطیب جمعه اراک با اشاره به جایگاه بانوان در ایران اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی با تأسی به مکتب حضرت زهرا(س) به بانوان کرامت بخشید؛ امروز بانوان در همه عرصه ها می درخشند و منشأ خیرات و برکات فراوان هستند.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: تنها شخصیت کامل در جهان برای بانوان فاطمه زهرا(س) است و باید در تار و پود زندگی ما فرهنگ و سیره فاطمی زنده و پویا باشد. همواره باید پیرو فاطمه زهرا(س) باشیم و این باید در مقام عمل باشد.
وی با اظهار تاسف نسبت به برخورد غرب و برخی کشورهای متحجر عربی و اسلامی با زنان بیان کرد: در غرب با بانوان برخورد ابزاری برای اهداف شیطانی می شود یا از زنان برای ابزارهای تبلیغاتی و فشارهای سیاسی استفاده می شود و برخورد با بانوان در برخی کشورهای اسلامی آبروی دین را برده است چراکه علیرغم تاکیدات قرآن و پیامبر بر علم آموزی این کشورها محدودیت برای بانوان قائل می شوند.
نهم دی ماه؛ روز میثاق امت با ولایت
امام جمعه اراک با بیان اینکه نهم دی ماه روز میثاق امت با ولایت و آرمان های امام و شهدا است، گفت: حماسه نهم دی برگ زرینی در تاریخ کشور است؛ ملت ایران همچون گذشته وفاداری خود به آرمان های انقلاب را نشان دادند و تاریخ انقلاب همواره مملو از حماسه های درخشان است.
وی افزود: ملت ایران باید خود را برای خلق حماسه باشکوه دیگر در دهه فجر کند و بار دیگر با حضور میلیونی در صحنه، زنده بودن آرمان ها را به جهانیان نشان دهد و همه باید خود را برای ایام الله دهه فجر آماده کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی با اظهار تاسف نسبت به تصمیمات منافقین و آمریکایی ها برای ملت ایران گفت: دشمنان عقل ندارند؛ هنوز با عظمت ملت ایران پی نبرده اند که برای مردم این سرزمین مقدس تصمیم گیری می کنند؛ منافقین و حامیان آنها بدانند ملت ایران اجازه کوچکترین خدشه به حریم مقدس ایران اسلامی را نخواهند داد.
ملت ایران با حضور خود همواره به دشمنان سیلی زده است
وی افزود: افرادی که دستشان به خون جوانان این سرزمین آلوده است این را بدانند جایگاهی در بین مردم ندارند؛ ملت ایران هوشیار و بیدار است و اجازه توطئه دشمن و خدشه به امنیت را نخواهند داد و با حضور خود همواره به دشمنان سیلی زده است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم‌نیازمند تدبیر و تصمیمات انقلابی و حکیمانه است، گفت: دولت و مجلس باید با هم افزایی در راستای رفع مشکلات اقتصادی تلاش جهادی کند.
وی افزود: تهیه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم و تقدیم آنها به مجلس یک ضرورت مهم است که دولت باید در این خصوص تسریع کند؛ برنامه هفتم توسعه پایه و اساس همه حرکت های کشور است.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: سیاست های برنامه هفتم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و منافع اقتصادی مردم است و باید برای اجرای آن تلاش همه جانبه صورت گیرد.
وی افزود: مردم انتظار دارند دولت و مجلس در راستای پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات گام های بلند بردارند؛ همه موظف هستیم نسبت به منافع مردم و بیت المال حساسیت ویژه داشته باشیم.
دولت نقدهای سازنده برای بهبود وضعیت اقتصادی را بشنود
امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه کسب رضایت مردم یک اولویت مهم است، گفت: دولت نسبت به اعتراضات و نقدهای حکیمانه گوش شنوا داشته باشد و همه باید با تمام وجود برای خدمت به مردم تلاش کنیم.
وی بیان کرد: امروز ۲۷ فاز پارس جنوبی فعال است و گاز تولید می کند، اگر این تلاش ها نبود، امروز نمی توانستیم ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق کنیم. توسعه بندرعباس برای صادرات و واردات ۱۰ ها تن بار، توسعه بنادر کشور در شمال کشور، اتصال خرمشهر به بصره و ... نشان می دهد که تصمیمات درست قطعا پیشرفت کشور را رقم می زند، همه ما مسئولیم و باید همت کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی با تبریک سال نو میلادی خاطرنشان کرد: امیدواریم برخی کشیشان به جای حمایت از برخی جنایتکاران همچون اسرائیل به عدالت، آقایی، هدایت و بزرگی حضرت مسیح(ع) فکر کنند. وجود مسیح کانون نور است و مسیحیان عالم نیز باید مسیحی عمل و فکر کنند.
انتهای پیام /
ارسال نظرات
آخرین اخبار