خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رضایی در همدان تأکید کرد

نقش اثربخش زنان در احیای اسلام/ عزت و سربلندی در اطاعت از رهبر معظم انقلاب است

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر نقش اثربخش زنان در احیای اسلام گفت:ما در تاریخ اسلام حوادث بزرگی داشتیم که زنان در تاریخ اسلام و عزت ما اثرگذار بودند و در افتخارات ما می‌گنجند.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۰۳
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی رضایی امروز در آیین نکوداشت ۳۶۰ بانوی شهید استان همدان که با عنوان «لشکر فرشتگان خدا» در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عظمت و بزرگی این بانوی بزرگ دو عالم اشاره و اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان (ص) به دلیل عبادت و بندگی به مقام نبوت رسیده ولی وقتی قرار است که خداوند وجود حضرت زهرا(س) را به ایشان کرامت کند، پیامبر(ص) ماموریت ویژه پیدا می‌کند که نماز مخصوص خوانده و در راه خدا انفاق کند تا شکرانه وجود نازنین حضرت زهرا(س) را به جا بیاورد.

وی با بیان اینکه ما به پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه معصومین(ع) محبت داشته و عشق می‌ورزیم، عنوان کرد: ما به مقام شامخ حضرت فاطمه(س) افتخار می‌کنیم و امیدواریم خداوند ما را با ایشان و ائمه معصومین(ع) محشور گرداند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با نکوداشت برگزاری مراسم لشکر فراشتگان خدا در استان همدان بیان کرد: این مراسم یادواره تعظیم و گرامیداشت مقام ۳۶۰ شهیده از استان همدان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) است ضمن اینکه وجود این شهدای گرانقدر حاصل عنایت و توجه خاص و بزرگواری این بانوی عزیز و اهل بیت(ع) است که اگر این نبود ما امروز چیزی نداشتیم اما چون اهل بیت(ع) را داریم امروز همه چیز داریم و خداوند دستمان را می‌گیرد و دستی که خدا بگیرد دستی بالای آن نیست و همه نصرت‌ها و عنایت‌ها و افتخارات نصیب آن خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: استان همدان بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هواپیماهای عراقی و صدامی قرار گرفت و کشور امنیتی نداشت و امروز این امنیت حاصل در کشور را مدیون خون سرخ شهدا هستیم.

* زنان در تاریخ اسلام و عزت ما اثرگذار بودند

رضایی با تأکید بر نقش اثربخش زنان در احیای اسلام تصریح کرد: ما در تاریخ اسلام حوادث بزرگی داشتیم که زنان در تاریخ اسلام و عزت ما اثرگذار بودند و در افتخارات ما می‌گنجند.

وی واقعه غدیر و نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در این موضوع را یکی از این دو حادثه بزرگ دانست و گفت: وقتی بنابر دستور خداوند متعال رسالت پیامبر (ص) باید تداوم یابد و حضرت محمد(ص) به انجام این تکلیف از سوی خداوند مامور می‌شود تا امیرالمومنین(ع) را به عنوان جایگزین خود معرفی کند تا در ادامه ایشان پرچم را به دست بگیرند در این واقعه نام یک بانوی بزرگ اسلام در تاریخ می‌درخشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تبیین نقش آفرینی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام  با تاکید بر اینکه این بانوی بزرگ نقش بسیار مهم و  اثربخشی در تثبت دین اسلام داشتند، ادامه داد: این بانوی بزرگ  برای دفاع از غدیر و حضرت امیرالمومنین(ع) برخاست به طوری که در هر جایی از تاریخ که نام امیرالمومنین(ع) وجود دارد و شنونده تاریخ غدیر باشیم نام حضرت فاطمه مرضیه (س) به زیبایی تمام می‌درخشد.

وی با بیان اینکه افتخارات اسلام اگر به دست مردانی چون پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) اتفاق افتاد، در کنارشان زنانی بسیار تلاشگر و قهرمان وجود دارند تا این حوادث را در تاریخ ثبت کرده و از آن دفاع می‌کنند، اظهار کرد: در جریان نبوت پیامبر(ص) حضرت خدیجه(س) و برای واقعه غدیر حضرت زهرای مرضیه(س) در کنار امیرالمومنین(ع) وجود دارند و نقش آفرینی می‌کنند.

رضایی در تشریح دیگر نقش‌های زنان در تثبت دین اسلام، به نقش حضرت زینب(س) در جریان واقعه عاشورا اشاره و بیان کرد: نقش مهم حضرت زینب(س) در واقعه کربلا نقش بسزایی در عزت و بزگواری ما دارد.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام در حادثه عاشورا در تلاش بودند تا نامی از پیامبر(ص) به میان نیاید اما وقتی امام حسین(ع) بنا را بر احیای اسلام و برگرداندن مسیر به مسیر پیامبر(ص) گذاشت و در این راه اسارت اهل بیت(ع) و گذشتن از جان خود و فرزندانش را و سختی‌های بسیار را برای خدا متحمل شد تا اسلام و حقیقت پیامبر(ص) و افتخارات برای اسلام بماند، در کنار ایشان بانوی بزرگواری به نام حضرت زینب(س) به زیبایی تمام نقش آفرینی می‌کند که اگر این بانو نبود امام حسین(ع) با این بزرگی و افتخار در تاریخ ثبت نمی‌شد.

*بانوان شهید نقش خود را در اسلام و انقلاب ایفا کردند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برای دفاع از اسلام زن و مرد شناخته نمی‌شود و همه باید در دفاع از اسلام شریک باشند، تصریح کرد: باید به عظمت بانوان شهید افتخار کرد که نقش خود را در اسلام و انقلاب ایفا کردند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ولایت پذیری و اطاعت امر مطلق از ولایت، به ولایت پذیری اصحاب امام حسین(ع) در جریان واقعه عاشورا اشاره و بیان کرد: یاران و اصحاب امام حسین(ع) با وجود سختی‌های فراوان تا پای جان ایستادند و بر عهد و پیمانی که با امام خود بسته بودند، ماندند؛ امامشان را لحظه‌ای تنها نگذاشتند، در صحنه حاضر شدند و بر ادعای خود ایستداند، بر دین خود باقی ماندند، توجهی به دشمن نکردند و در مقابلشان ایستادگی کردند بنابراین در تاریخ ابدی شدند و همیشه تاریخ نام آنها را به عزت می‌نگارد.

رضایی با بیان اینکه یاران و اصحاب امام حسین(ع) در جریان واقعه عاشورا ولایت پذیری را به بهترین شکل به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: اگر نام یاران امام حسین(ع) در کنار نام امام حسین(ع) و فرزندانش را در زیارت عاشورا بیان می‌کنیم  و در همه مجالسی که به نام امام حسین(ع) است نام اصحاب ایشان نیز در آنجا رونق دارد و نامشان در تاریخ ماندگار است به خاطر این است امام خود را تنها نگذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی عنوان کرد: مادران شهدا با تقدیم عزیزانشان به زیبایی در راه اسلام و انقلاب نقش آفرینی کردند که مایه افتخار هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مادران شهید حتی لحظه‌ای از نثار فرزندان و خانواده خود در راه اسلام و انقلاب پشیمان نیستند، گفت: مادران شهدا یک لحظه طلبکار این نظام و انقلاب نیستند؛ آنهایی که بویی از انقلاب نبردند بعضی‌ها بدهکار انقلاب هستند اما همواره طلبکارانه با انقلاب رفتار می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانواده شهید هیچ طلبی از نظام و انقلاب ندارند و از اینکه فرزندشان در این راه به شهادت رسیده افتخار می‌کنند که عزت و بزرگواری همواره نصیبشان باد.

رضایی با اشاره به جایگاه والای شهید در دین اسلام  خطاب به خانواده شهدا عنوان کرد: انقلاب برای ما عزت بسیاری به ارمغان آورد و برکات زیادی به همراه داشت که همگی به دلیل ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

وی با بیان اینکه خود شهید دشمن را رسوا می‌کند، تصریح کرد: امروز خون شهدا اثر خود را نشان داده و هم اسلام را نجات داده و هم انقلاب را به عظمت رسانده است؛ امروز هیچ قدرتی اجازه تجاوز به آسمان و خاک و آب کشور را ندارد که همگی به برکت عنایت خداوند و حکمت امام(ره)، مقام معظم رهبری، دلباختگان این نظام در نیروهای مسلح کشور و از برکات خون شهدا است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: خون شهدای هشت سال دفاع مقدس، صدام را رسوا کرد و خون شهدای حادثه اخیر نیز سلطنت ‌طلبان، منافقین و مزدوران و دشمنانی همچون آمریکا را رسوا ساخت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهدا همواره همه ما را بر اطاعت از ولایت فقیه و زنان را بر حفظ حجاب و عفت دعوت می‌کردند، عنوان کرد: شهدا در برابر جانی که برای نظام و انقلاب و اسلام  فدا کردند ما را بازخواست می‌کنند که در برابر این انقلاب شما چه کردید؛ تمام شهدا همواره مردم را بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و زنان را با این جمله که اثر حجاب شما از خون من پر رنگ تر خواهد بود، نصیحت می‌کردند.

* دشمن از عفت زنان ما می‌ترسد

رضایی اضافه کرد: دشمن از عفت زنان ما می‌ترسد و هرچه تلاش کرده نتوانسته این حریم را بشکند چراکه از دام این زنان پاکدامن، مردانی تربیت می‌شوند که زیر بار ظلم و جور هرگز نخواهند رفت.

 وی با بیان اینکه دولت گذشته در مسیر شهدا حرکت نکرد و ولایت پذیر نبود، با گلایه‌مندی از عملکرد دولت حسن روحانی خطاب به ایشان عنوان کرد: آقای روحانی مگر شهدا نگفته بودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد پس چرا سخنان رهبر روی زمین ماند؛ آقای روحانی چرا برجام را به اینجا رساندید که هرچه داشتیم دادید ولی یک قدم اروپایی‌ها جلو نیامدند؟ چرا به این نحوه عملکرد نکردید؟ چرا فرش قرمز در مقابل اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پهن  کردید؟ ادعا کردید که عزت ملت ما از برجام است، مگر ملت ما عزت نداشت؟ حیا نکردید؟ عزت ما از قرآن و اسلام و اهل بیت(ع) و شهدا است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دولت روحانی به دنبال اعلام کدخدایی آمریکا بود، یادآور شد: آقای روحانی شما که آب سنگین اراک را بتن کردید، غنی سازی را درنطنز  متوقف کردید، به دنبال چه چیزی بودید؟ قرار هم گذاشته بودید هرچه سلاح و تجهیزات هم داریم که نابود کنید، اگر عقل و اسلام نداشتید حداقل ایرانی که بودید، ایرانی باید همواره عزتمندانه زندگی کند که در طول تاریخ، ایرانی همیشه عزیز بوده اما چرا شما در این مسیر حرکت نکردید؟ برادر شما در صحنه مذاکرات چه می‌کرده؟ باید یک روز برملا شود که حتما هم اینچنین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عزت و سربلندی در اطاعت از رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید تا زنده هستیم در مسیر پاسداشت خون شهدا، ادای دین کنیم و البته با این ملت عزتمند و قوی با نیروهای مسلح قوی، قدرتمند و هوشیارو بابصیرت و رهبری گرانقدری که داریم هیچ قدرت و وملتی نمی‌تواند کوچک‌ترین خسارتی به کشور وارد کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار