خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجفی تأکید کرد

لزوم پیروی خانواده‌ها از سیره اهل بیت(ع)

همدان- کارشناس مذهبی با تأکید بر پیروی خانواده‌ها از سیره اهل بیت(ع) گفت: زوجین به خصوص زوج‌های جوان با تأسی از زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) از درخواست‌های غیرمنطقی پرهیز کنند تا طعم زندگی را بچشند.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۳۹
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سعید نجفی در حسینیه ولیعصر (ع) شهرک جانبازان اسدآباد در جمع عزاداران فاطمی با تأکید بر پیروی خانواده‌ها از سیره اهل بیت(ع) اظهار کرد: زوجین به خصوص زوج‌های جوان با تأسی از زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) از درخواست‌های غیرمنطقی و غیرقابل انجام، پرهیز کنند تا طعم زندگی را شیرین‌تر بچشند.

وی افزود: گاهاً ملاحظه می‌شود خانم از همسر خود درخواستی غیرمنطقی دارد و انجام این درخواست در توان مرد نیست و این عدم توان باعث ناراحتی سختگیرانه زن شده و مشکلات بعدی را به بار می‌آورد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آقایان نیز نباید درخواست غیرمعقول از همسران خود داشته باشند، عنوان کرد: به زوج‌های جوان توصیه می‌کنیم قبل از ورود به زندگی مشترک، دستورات دین مبین اسلام درباره این امر خطیر را یا مطالعه کرده یا بپرسند تا بعد مجبور نباشند برای نجات از زندگی سخت شده مشترک، دست به دامن دین شوند.

وی ضمن انتقاد از سختگیری بی مورد برخی خانواده‌ها در امر مقدس ازدواج بیان کرد: دینی که برای ورود با کدام پا به مسجد دستور دارد ممکن است برای اتفاق مهمی به اسم ازدواج، دستور یا حکم نداشته باشد؟

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر روایتی از حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: صدیقه طاهره (س) در هنگام شهادت از مولاعلی (ع) می‌خواهد پس از دفن بر مزارش قرآن بخواند و این به آن معناست حواس ما جمع باشد که حضرت زهرا (س) با آن همه عظمت و به عنوان فخرکائنات خود را نیازمند قرائت قرآن، پس از دفن می‌داند.

وی ادامه داد: امروز، ما به عنوان بازماندگان اموات پس از دفن پیکر میت، تنها چند دقیقه در کنار قبر می‌مانیم؛ از این روایت حضرت زهرا (س) باید درس بگیریم، همه اموات نیازمند کار خیر و مثبت ما هستند نه صرف ناهار یا کارهای غیرضروری.

این روحانی ضمن انتقاد از بدعت‌های اشتباه در رسومات فوت اموات عنوان کرد: مواردی بوده از جمله اینکه خانواده اموات برای پیش نیامدن حرف و حدیث و به حسب اجبار برای مراسم ناهار فوت شده خود، پول نزول کرده تا رحمتی نصیب روح میت خود کند اما آیا رحمت خدا شامل حال مراسمی که با پول نزول برپا شده می‌شود؟

وی بیان کرد: گاها ملاحظه می‌شود هنگام مراسم ختم در مساجد، قاری در حال قرائت قرآن است و یک نفر با تسلیت خود نظم مراسم را بر هم زده و به قرآن بی احترامی می‌کند که رفتار خوبی نیست.

نجفی در پایان بر لزوم نظارت والدین در چگونگی استفاده فرزندان از موبایل نیز اشاره کرد و گفت: پدران و مادران با بی توجهی به این موضوع، تربیت فرزندان را به موبایل‌ها نسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار