مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

هیئتها فرصتی برای تبیین واقعیتهای روز و توطئه های دشمنان هستند

باقر بیک گفت: هیئتها فرصتی برای تبیین واقعیتهای روز و توطئه های دشمنان هستند،نه عزاداری سکولار که فقط یک برنامه دورهمی برای اشک ریختن باشد و عمق و ربطی با اهداف عالیه حضرات ائمه اطهار(ع ) که پرچم دار آن حضرت زهرا(س ) نداشته باشد.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۵۵
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

حجت الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان وبلوچستان ،در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن تسلیت شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(س) گفت: متاسفانه گاهی از مفهوم وحدت برداشت صحیحی نمی شود و گاهی هم دشمن از این برداشت غلط، سوءاستفاده می کند.

وی با اشاره به توطئه چینی و اهداف سوء، در نزد تشیع تندرو و هم در نزد اهل تسنن تندرو ، آنها را به نوعی مظلوم و بی بهره در مقابل دیگری نشان می دهد، افزود: اینگونه به آنها القاء می کند که وحدت به معنای سلب باورها و اعتقادات خود و پذیرفتن باورها و اعتقادات دیگری است؛در حالی که این برداشت از معنای وحدت مفهوم غلطی است.

حجت السلام باقر بیک بابیان اینکه وحدت یک راهبرد نیست تصریح کرد: وحدت ریشه در اعتقادات و در قرآن و دستورات و باورهای دینی مسلمانان دارد، و مسئله وحدت بین مسلمین مفهوم صریح قرآن است و به معنای کنار گذاشتن اعتقادات شیعه و سنی نیست، بلکه در کنار باورهای عمیق همدیگر می توانند باهم در مسیر انقلاب و اسلام وحدت داشته باشند چرا ؛ که بیش از ۹۰ درصد اعتقادات یکی است .داشتن کتاب و پیامبر و مهمتر از همه خدایی واحد دال براین مدعاست.

وی باطرح این سوال که وحدت اسلامی چرا اهمیت فراوانی دارد؟ به دومین مسئله حائز اهمیت در این زمینه پرداخت و اذعان داشت: امت اسلامی، اهل تشیع و اهل سنت، دارای دشمن مشترکی هستند که نه خواهان اهل سنت و نه خواهان اهل تشیع است، بلکه همواره در پی دستیابی به مقاصد شوم خود علیه ایران اسلامی وتصاحب این سرزمین و دسترسی به منابع آن و به برده گی کشیدن مردم آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار داشت : گاهی شیعیانی که پیرو و مرید برخی از افراد هستند به جوانان اینگونه القاء می کنند که از شما جوانان میخواهند دست از اعتقادات خود بردارید در حالی که این معنایی غلطی از وحدت است که آنان سعی در القاء آن در جهت برداشت بهینه به نفع منافع خود را دارند.

حجت الاسلام باقر بیک با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات فاطمیه در جهت روشنگری و تبیین مسائل روز ، گفت: هیئتها فرصتی برای تبیین واقعیتهای روز و توطئه های دشمنان هستند،نه عزاداری سکولار که فقط یک برنامه دورهمی برای اشک ریختن باشد و عمق و ربطی با اهداف عالیه حضرات ائمه اطهار(علیهم السلام ) که پرچم دار آن حضرت زهرا (سلام الله علیها ) نداشته باشد.

وی در پایان از اجرای طرح خانه مادری؛ که این طرح در خانه های دین و زندگی و در تمام جلسات روضه های خانگی و حسینیه ها برگزار خواهد شد خبر داد و بیان کرد: ایجاد فضای گفتگو در بین خانمها و مادران با در اختیار قراردادن بسته محتوایی به گرداندگان این مجالس دین و زندگی و جلسات خانگی در حسینیه ها و مساجد به مسئول امور بانوان هیئت، انجام یک کار خوب هر روضه و هدیه آن به حضرت زهرا (س )، هر هیئت از هر محله یک گره باز کند و یک هدیه از این محله به حضرت زهرا (س ) انجام شود. دیدار مسئولین هیئتها و مداحان با نماینده ولی فقیه؛ پویش حماسه هیئت که در سامانه حماسه هیئت ۳۵ زمینه فعالیت در راستای گره گشایی از هر محله ، در آن مشخص شده است؛ نشست منطقه ای با مسئولین هیئات شهرستان را از مهم ترین برنامه های اجرایی ایام شهادت حضرت زهرا(س) در سطح استان برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار