طی دیداری صورت گرفت؛

گرامیداشت یاد آیت‌الله تبریزی توسط جمعی از اساتید بسیجی

مسئولان مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور در بیت آیت‌الله تبریزی از مقام شامخ مرجعیت تقدیر کردند.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۹۹
|
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جمعی از مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور در بیت آیت‌الله تبریزی با حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: خدا را سپاسگزاریم که به ما توفیق داد از نزدیک به عنوان عرض سلام و ادب به بیت فضیلت و مرجعیت بیایم.

وی در ادامه به ابعاد مختلف شخصیت مرجع عالیقدر آیت الله تبریزی پرداخت و خطاب به فرزند این عالم ربانی گفت: پدر بزرگوار شما زبان‌زد همه علما و مراجع در مرجعیت بود و همیشه به معنای واقعی کلمه به دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب می پرداخت.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم دفاع از انقلاب و نظام را از ویژگی برجسته آیت الله تبریزی دانست و گفت: این مرجع عالیقدر در چهارشنبه‌ها یاد رزمندگان و شهدا را زنده و تاکید می کرد به همه علما که امروز بهترین فرصت است و باید از این فرصت در مسیر اعتلای کلمه حق گام موثر و مفید و ماندگار برداریم، از انقلاب، امام و شهدای عزیز وقتی نام می‌برد اشک در چشمانش جاری می‌شد.

اکبری با بیان خاطراتی از این عالم ربانی گفت: شخصیت بزرگواری مثل آیت الله تبریزی به ما یاد دادند که در عین حالی که به رسالت شخصی و فردی خود پایبند هستیم به مباحثی همچون ایثار، شهادت و فداکاری اهمیت دهیم.

وی آگاهی، بصیرت و خبرگی در معارف الهی را از ویژگی طلاب و روحانیون ممتاز دانست و گفت: با همه دشمنی‌هایی که علیه روحانیت است اقبال مردم به روحانیت اقبال فطریست و با همه دشمنی ها و تبلیغات مسموم معاندین، باز مردم تنها جایی که احساس امنیت و آرامش می کنند در کنار علما و بزرگان دین همچون شخصیت آیت الله تبریزی است.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم یکی از افتخارت این مرکز را خدمتگزاری به بیوت مراجع تقلید دانست و اظهار کرد: یک زمانی اتفاقی در قم افتاد مطلبی در جمع آقایان علما عرض کردم که عزیزان همانگونه که تلاش می کنید که انشالله فقیه صلات و زکات و طهارت باشید باید تلاش کنید فقیه جهاد، ایثار و فداکاری انقلاب هم باشید.

وی از بیوت مراجع تقلید به عنوان بیت الله و بیت النور یاد کرد و گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند چون آیت الله تبریزی از ایران دور بود و در نجف زندگی می‌کرد با انقلاب و نظام فاصله داشت، تصور می‌کردند از نظام و انقلاب دور است اما این شخصیت از علما و بزرگان بسیاری که حتی در متن انقلاب بودن روشن‌تر بود چراکه نسبت به مسائل آگاهی داشت.

رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان خاطراتی از فتنه ۸۸ به تبیین سخنان آیت‌الله حائری پرداخت و از قول ایشان گفت: دست این مرد بزرگ این سید بزرگوار آیت الله خامنه ای در دستان امام زمان (عج) است و در این موضوع شک و تردید نکنید.

اکبری در ادامه به جایگاه روحانیت در انقلاب پرداخت و گفت: اگر امروز آقای ما رهبر معظم انقلاب، با همه دنیا مقابله می‌کند به خاطر روحانیت و حوزه است. این حوزه این سیادت را نباید از دست دهد و باید بماند این موضوع چون حوزه مادر انقلاب است.

وی با بیان محوریت حوزه و روحانیت اظهار داشت: این علما بودند که به عنوان اولین خاکریز بعد از امام پشت سر امام ایستادند و مردم را بسیج کردند، امام با این مردم با هدایت‌های روحانیت توانست انقلاب را به پیروزی رساند و هدایت روحانیت باعث سرافرازی انقلاب شد.

اکبری گفت: با حمایت همین روحانیت جریان سخت کردستان حل شد، به خاطر اینکه روحانیت به عنوان پشتیبان اصلی امام و انقلاب بودند. باز هم با حمایت های این روحانیت که مردم را بسیج کرده بودند انقلاب توانست در دفاع مقدس پیروز شود.

در پایان سخنان رئیس مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه، با اهدا لوح تقدیری به حجت الاسلام والمسلمین جعفر تبریزی از بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله تبریزی تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار