تصمیم گیری ویژه برای رفع مشکلات ۲۰ بنگاه اقتصادی تنگستان

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برای رفع مشکلات 20 بنگاه اقتصادی شهرستان تنگستان تصمیم گیری های ویژه ای اتخاذ شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۳۹
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، مهدی صفوی روز پنج شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تنگستان اظهار کرد: پرونده ۲۰ بنگاه تولیدی در حوزه صمت، جهاد کشاورزی و شیلات شهرستان تنگستان که دارای مشکلات عدیده ای بوده اند، تعیین تکلیف شد.

وی افزود: مهمترین مشکلات این واحدها، تأمین سرمایه ثابت و در گردش، امهال بدهی معوق بانکی و پیگیری اعطای تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر تصریح کرد: با حضور در شهرستان های ۱۰ گانه استان و دعوت از بخش های دولتی مرتبط با حوزه تولید، سعی می کنیم که پرونده کارگاه های تولیدی راکد و نیمه راکد احصاء و مشکلات آنها رسیدگی و تصمیم های لازم برای از سرگیری تولید و فعالیت انجام شود.

صفوی با اعلام این که خود را موظف به رفع مشکلاتی زیرساختی این واحدهای تولیدی از جمله تأمین آب و برق و گاز می دانیم، عنوان کرد: بخشی از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در زمینه تأمین تجهیزات و مواد اولیه، معافیت‌های مالیاتی، مشکلات زیست محیطی و تامین منابع ارزی دارای مشکلاتی هستند که در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلاتشان را در شهرستان رفع می کنیم.

وی ادامه داد: فعالان حوزه صنعت و کسب و کار در استان بوشهر، مشتاق به کار هستند و از دستگاه های دولتی و بانک ها خواسته ایم که متناسب با قوانین، حداکثر کمک جهت رفع مشکلات آنها انجام دهند.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر یادآور شد: وجود ۳۰۰ مصوبه خروجی جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری و ابلاغ آن به ۳۳ دستگاه اجرایی و بانک‌های عامل، نشان از عزم جدی استان برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و کمک به حوزه تولید و اشتغال است.

وی بیان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده و مابقی آن نیز به سمت اجرایی شدن پیش می رود که می تواند در این بخش تحول آفرین و امیدبخش واقع شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار