از هشتم تا دهم آذرماه انجام شد؛

ارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه سازمان بسیج

چهار طرح افشانه محافظ مواد غذایی، مولد پلاسمای پالسی انفجاری، توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد و تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی در نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان بسیج ارائه شد.
کد خبر: ۹۴۷۴۰۸۳
|
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بسیج علمی استان قم چهار طرح علمی افشانه محافظت از مواد غذایی ، مولد پلاسمای پالسی انفجاری با کاربرد در بهبود ازدیاد برداشت نفت، توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد، تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی را در نمایشگاه ملی فناورانه دانش‌بنیان سازمان بسیج با هدف حمایت از طرح و ایده‌های علمی شرکت داده است.

طرح افشانه محافظت از مواد غذایی که در صنعت کشاورزی و صنایع غذایی کاربرد دارد. اسپری نمودن این محلول بر روی محصولات خوراکی فسادپذیر باعث افزایش ماندگاری آن می شود.

طرح مولد پلاسمای پالسی انفجاری با کاربرد بهبود ازدیاد برداشت نفت که جدیدترین فناوری در بهبود ازدیاد برداشت از مخازن نفتی است و استفاده از آن از سال ۲۰۱۳ در آمریکا کلید خورده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در ۹۰ درصد موارد با استفاده از این روش بهبود چشمگیری در میزان تولید چاه های نفت اتفاق افتاده است. این فناوری هم اکنون در چاه های عمودی کاربرد دارد و استفاده از آن در چاه های افقی در دست توسعه است.

طرح توربین افزاینده و تثبیت کننده سرعت باد که در تولید برق، تولید آب از هوا، تولید اکسیژن پزشکی، تولید سوخت هیدروژن و پمپ آب کشاورزی کاربرد دارد.

طرح تولید کود ارگانیک کشاورزی بر پایه پسماند کشاورزی با بازدهی تثبیت کیفیت خاک در کشت های متوالی در این طرح از تمام ظرفیت های پسماند صنعت کشاورزی با تلفیق فرایند تخمیر وکمپوست سازی از ضایعات کشاورزی مونومرهای مورد نیاز گیاه از ضایعات گیاهان تهیه می شود.

در این دوره از نمایشگاه سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، امير سرتیپ امیرحاتمی مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امیر دریادار، حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، سردار صالح نژاد معاون تحقیقات و فناوری سپاه از طرح های دانش بنیان استان قم بازدید کردند.

ارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه سازمان بسیجارائه دستارودهای بسیج علمی استان قم در نمایشگاه سازمان بسیج

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای علمی نخبگان بسیج کشور از 8 الی 10 آذر ماه در تهران برپا بود.

پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار