خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خبر داد

اجرای۸ پروژه انتقال آب شرب روستایی طی یک سال در خراسان‌جنوبی/ پیشرفت ۵۰درصدی پروژه آب‌رسانی به روستا‌های استان

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری از پیشرفت ۵۰درصدی پروژه آبرسانی به روستاها در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با احداث ۲۶مجتمع،   آب‌رسانی به بیش از یکصد روستا در استان را سپاه برعهده گرفته است که اعتبار آن‌ها ۲۵۶میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۴۱
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶



سردار غلامعلی تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: قرارگاه عملیاتی شهید ناصری نیروی زمینی سپاه از ابتدای سال ۱۳۹۶ جهت تامین امنیت پایدار مرز‌های شرقی کشور در چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی مستقر یافته است.

وی  با بیان اینکه قرارگاه شهید ناصری ضمن انجام ماموریت‌های نظامی با دیگر دستگاه‌ها همکاری دارد عنوان کرد: قرارگاه شهید ناصری با گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مردم یاری و محرومیت زدایی در تعامل با دستگاه‌های مسئول نسبت به رفع محرومیت‌های موجود در حوزه‌های گوناگون عمرانی و غیر عمرانی اقدام نموده است.

تناکی با بیان اینکه مجری آب‌رسانی به روستا‌های استان بسیج سازندگی و قرارگاه شهید ناصری است افزود: در تفاهمی از دی ماه ۱۴۰۰ به مدت ۳۰ماه فاز اول این پروژه در حال اجرا است و ماموریت ما همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در آب‌رسانی به ۵۰ روستای بالای ۲۰خانوار است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث ۲۶مجتمع،   آب‌رسانی به بیش از یکصد روستا در استان را سپاه برعهده گرفته است اعتبار آن‌ها ۲۵۶میلیارد تومان است که تامین ۲۰۲میلیارد سهم اداره آب و فاضلاب استان و ۵۴میلیارد سهم سپاه است و ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی کار است که در سطح کشور رتبه اول را در این بخش داریم.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری گفت: تاکنون علاوه بر حفر بیش از ۸۷کیلومتر کانال، ۶مخزن آب روستایی احداث کردیم. برنامه داریم در فاز اول تا شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰حوزچه، ۳۴مخزن  و ۱۷۸کیلومتر شبکه آب‌رسانی را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه از جمله اقداماتی که در این مدت انجام شده شامل اجرای۸ پروژه انتقال آب شرب روستایی در سطح استان بوده است ادامه داد: از جمله این پروژه‌های آب رسانی  شامل مجتمع آب رسانی کلاته ملا به طول۹ کیلو متر، مجتمع آب‌رسانی فخرود به طول ۹ کیلو متر، مجتمع آب‌رسانی خونین چهارتنگ به طول ۳۶ کیلومتر، مجتمع آب رسانی خوشاب به طول ۱۲ کیلو متر، مجتمع آب رسانی تیغدر به طول ۲۰ کیلو متر، مجتمع آب‌رسانی شاکوه به طول ۱۷ کیلو متر و مجتمع آب‌رسانی القار به طول  ۵۱ کیلومتر است.

همچنین تناکی افزود: حفر یک حلقه چاه به عمق ۱۷۵ متر در پروژه آب‌رسانی شارکوه، اتمام احداث بند خاکی شهید سلیمانی با یک میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی از دیگر اقدامات قرارگاه شهید ناصری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در ادامه اظهار کرد: تسطیح ده هزار متر مکعب زمین مسکونی، تسطیح ۳۲۰ کیلومتر جاده روستایی و عشایری، و کمک به ساخت حوزه‌های علمیه از دیگر اقدامات قرارگاه شهید ناصری در زمینه محرومیت زدایی بوده است.

وی عنوان کرد: آب رسانی بیش از  ۹۰ سرویس با تانکر در ماه یکی دیگر از اقدامات قرارگاه است. تجهیز و افتتاح ۵ کارگاه تولیدی و خود اشتغالی، اتمام ساخت و تجهیز ۳ باب مدرسه و مرمت و تجهیز ۴ باب مدرسه دیگر نیز از جمله اقداماتی است که قرارگاه عملیاتی شهید ناصری به انجام رسانده است.

تناکی در ادامه از اقداماتی مانند گازکشی  ۱۰۰ واحد مسکونی محرومین، تعمیر و تجهیز ۸ بابا مسجد، تعمیر و مرمت ۶ واحد مسکونی محرومین، اهدای ۳۲ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند، اهدای ۲هزار و ۵۰۰ بسته‌ی فرهنگی و لوازم التحریر، ساخت انحراف سیلاب و تعمیر بند‌های خاکی، ساخت ۳۷ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، تجهیز ۱۷۲واحد از منازل محرومین، کمک درمانی به محرومین، ساخت ۲ واحد مسکونی برای محرومین، اهدای ۴هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به محرومین،   برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه رزمایش امنیتی فاطمه الزهرا با کمک مرکز بهداری رزمی شمال شرق نیروی زمینی سپاه، ۱۲۰۰ متر مکعب خاکریزی و تسطیح راه‌های روستایی، لایروبی یک قطعه قنات، افطاری و اطعام ۵۳۶۰ نفر از محرومین، توزیع ۷هزار جفت کفش بین نیازمندان هم نام برد.

وی با بیان اینکه  ۱۱میلیارد و ۴۱۴میلیون تومان مجموع اعتبار در طول یک سال گذشته به اقدامات محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه شهید ناصری اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی دستگاه‌های مسئول شاهد  امیدافرینی، پیشرفت، رفع محرومیت از دورافتاده‌ترین روستا‌های کشور و تحقق جامعه طراز انقلاب اسلامی و ایرانی قوی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار