سردار رزمجو:

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند

گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان دشتستان با حضور سردار حاج علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۲۲۰
|
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهردر جمع رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در مجتمع شهید شاهینی شهر برازجان، اظهار داشت: امروز آمده‌ایم بگوییم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هنوز همان رزمنده دیروز و زمان جنگ و پیرو خط امام و رهبری هستند و دشمن نتوانسته در بین ما نفوذ کند و ما تا آخرین نفس و آخرین قطره خون از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.
این مقام ارشد استان بوشهر یادآور شد: انسان زمانی که معرفت به نفس داشته باشد و خود را بشناسد، از خود بیشتر مراقبت می‌کند، اما غفلت می‌تواند منشأ بسیاری از ناهنجاری‌ها باشد.

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: چگونه انقلاب اسلامی برخلاف تمام انقلاب‌های پیشین جهان که با مرور زمان دچار استهلاک، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود ساخته‌ی قدرت‌ها شدند، متفاوت شد و بلکه بر عکس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه داد و در گذر زمان به مثابه‌ی شجره‌ی طیبه‌ای قد کشید که ریشه‌های آن همینک در عمق ایمان و احساس مردم جای گرفته است.
وی افزود: اهمّ اهداف کلان نظام سلطه آن است که اجازه ندهد منظومه‌ی فکری، اعتقادی و اسلامی‌مان به مدلی مجسم، عینی و جهان‌پسند برای سایر جوامع تبدیل شود، از این رو امروز سرزمین ذهن‌ها و دل‌ها محیط اصلی جنگ را شکل میدهد.

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند
رزمجو تاکید کرد: نبرد و تهاجم از حوزه‌ی جغرافیا‌های سرزمینی به حوزه‌ی سرزمین‌های اعتقادی، باورها، آرمان‌ها، نگرش‌ها و جهان‌بینی‌ها منتقل شده است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار داشت: در این مسیر استکبار جهانی از طریق معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه‌روشنفکر‌های راحت‌طلب و ریاکار، تلاش کرده و می‌کنند تا حرکات و جریان‌های مختلفی از جمله آشوب تیرماه ۷۸، فتنه‌ی ۸۸، اغتشاشات ۹۶ و ۹۸ و غائله‌ی اخیر را تقویت، فعال و حمایت کنند. این جریانات در واقع برداشت محصول بذرپاشی‌شده‌ی دنیای استکبار در سرزمین فکری، فرهنگی و سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم هستند.

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند
وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در بحث جهاد، تصریح کرد: خداوند متعال در‌های جهاد را بر روی بندگان ویژه خودش گشود و رزمندگان از اولیاء ممتاز خداوند هستند. اولیاء خدا نه ترسی از آینده و نه حزنی از گذشته دارند.
رزمجو در خصوص جایگاه رزمندگان از دیدگاه قرآن، بیان کرد: خداوند در آیه ۷۴ سوره نساء می‌فرماید «هرکس در راه خدا قدم به میدان مبارزه بگذارد و کشته شود و یا پیروز و زنده برگردد، به‌زودی ما اجر عظیم به او می‌دهیم» و رزمندگانی که زنده از میدان نبرد برگشتند، از نظر اجر همسان با شهدا هستند. خیمه عزت و شرف شهدا نزد پروردگار برپاست و از فضل الهی بهره‌مند هستند.

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند
سردار علی رزمجو دوران دفاع مقدس را دوران افتخارآمیزی دانست و گفت: طی آن سال‌های حماسه و جنگ، رزمندگان اسلام نبرد علوی و عاشورایی را رقم زدند و به واسطه آن، مکتب دفاعی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت را خلق کردند؛ گفتمانی که امروز مردم ما پرچم‌دار آن هستند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه ملت ایران داعیه‌دار مبارزه با نظام سلطه است، افزود: برکات بسیج که از ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت، آغاز شد؛ دورانی که نظام جمهوری اسلامی، نوپا بود و نظام سلطه توطئه‌های بزرگی را علیه این نظام انجام می‌داد.
وی گفت: تشکیل شجره طیبه بسیج عمق راهبردی دفاعی برای ملت ایران شد. بعد از دفاع مقدس هم، بسیج توسعه یافت و به عنوان خدمتگزار ملت ایران ایفای نقش کرد؛ به‌عنوان مثال در دوران شیوع کرونا بسیج با کمک‌های مومنانه و مشارکت در طرح شهید سلیمانی، با تزریق واکسن کرونا در کنار سایر ظرفیت‌های نظام نقش‌آفرینی‌های قابل ستایشی را انجام داد.

رزمندگان، اولیاء ممتاز خداوند هستند
این یادگار دفاع مقدس بیان داشت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگر ما نیاز داریم حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه‌های مختلف و نقش آفرینی آنان برای تحقق همه جانبه‌ی مردم‌سالاری اسلامی است.
رزمجو در پایان به موضوع فضای مجازی و جنگ ترکیبی دشمنان علیه مردم اشاره و عنوان کرد: امروز جوانان بسیجی شبکه سایبری را تشکیل داده‌اند و در آن به ایفای نقش می‌پردازند؛ البته دشمن در این زمینه از ابزار و امکانات بسیاری برخوردار است؛ به نحوی که در فضای مجازی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام داده است؛ بدین ترتیب بسیج برای شکل دادن شبکه مردمی فضای مجازی منسجم، راه زیادی در پیش دارد

ارسال نظرات
آخرین اخبار