همزمان با هفته بسیج؛

افتتاح مرکز مشاوره خانه مهر در لردگان

در چهارمين روز از هفته بسيج آيين افتتاحيه مرکز مشاوره خانواده خانه مهر شهرستان لردگان با حضور مسئولين شهرستان لردگان در محل مصلي العمر لردگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۱۶
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  سرهنگ پاسدار عباس رحيمي فرمانده سپاه ناحيه لردگان گفت : با توجه به رصد داده ها و آمارهاي موجود کشور در حوزه‌هاي مختلف مربوط به خانواده از قبيل  ازدواج ،طلاق، فرزندآوري ،استحکام دروني، سبک زندگي و نياز به قرار گرفتن در کنار خانواده ها براي کمک به افزايش تاب آوري و کاهش نابهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي مرتبط به خانواده با کمک مشاوران امين، نسبت به گذشته احساس مي شود.

وی تصریح کرد:  به همين منظور و بر اساس ضرورت کاهش اين ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي و بر اساس سند ۱۰ ساله اعتلاي بسيج ، بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي و تدابير مسئولين سازمان بسيج مستضعفين، ايجاد و راه‌اندازي اين تکليف به معاونت اجتماعي بسيج محول شد.

رحیمی افزود: اين طرح به دنبال ايجاد يک جريان سازي مشاوره صحيح اسلامي و دين پايه مي باشد تا با شناسايي ، توانمندسازي و شبکه سازي از بين روانشناسان و مشاوران متخصص زمان تسهيل ارائه خدمات مشاوره‌اي به افراد و خانواده تلاش نمايد تا در جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي گام‌هاي موثري بردارد.

وی با اشاره به اینکه  ايجاد مرکز مشاوره خانه مهردر لردگان پنج هدف اصلي را دنبال مي کند گفت: ارائه خدمات مشاوره و خدمات مرتبط در راستاي رشد ، تعالي و تحکيم خانواده و کاهش آسيب هاي اجتماعي (افزايش ادواج، فرزندآوري و کمک به کاهش طلاق) ، توانمندسازي و آموزش افراد و خانواده‌ها در مقابل با آسيب هاي اجتماعي.

رحیمی ادامه داد: تسهيل و کمک به ازدواج آسان، کمک به کاهش ميزان طلاق و سازماندهي و آموزش افراد علاقمند به فعاليت در حوزه تحکيم خانواده از دیگر اهداف مرکز مشاوره خانه مهر می باشد.

گفتنی است؛ فرمانده سپاه لردگان در پايان مراسم حجت الاسلام و المسلمين محمد خالدي را به عنوان مدير مرکز مشاوره و سرکار خانم وصال اصيل را به عنوان مسئول فني مرکز مشاوره معرفي کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار