شهردار تبریز:.

تبریز با شعار آباد نمی شود با اراده و تصمیم سازی آباد می شود

تبریز_ شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز نیازمند همراهی همه مردم و اراده جمعی آن‌هاست، گفت: تبریز با شعار آباد نمی شود بلکه با اراده و تصمیم سازی درست آباد می شود.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۶۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در جمع خبرنگاران افزود: تا حرکتی برای توسعه اتفاق نیفتد نمی توان ایرادهای آن را برطرف کرد بنابراین هر حرکتی برای موفقیت به خاطر وجود سلایق متعدد نیازمند انتقادات سازنده است.
وی رویکرد شهرداری تبریز را برای سال آینده شفاف عمل کردن اعلام و بیان کرد: موضوعات باید برای شفاف سازی در معرض عموم قرار گیرد.
هوشیار توجه به دو حوزه سرمایه گذاری در تبریز و هوشمندسازی را از مهم ترین عوامل برای توسعه تبریز خواند و تاکید کرد: موضوع سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت تبریز از مهم ترین مولفه هاست که نیازمند توجه همگانی است و در سال ۱۴۰۲ نیز همایشی بین المللی در این خصوص برای جذب سرمایه گذار خواهیم داشت.
وی هوشمند سازی شهر را نیز منوط به ایجاد زیرساخت ها دانست و خاطرنشان کرد: احداث ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این راستا از اقداماتی که برای سال آینده در نظر گرفته شده و ادامه روند آن نیازمند آگاه سازی عمومی است که این امر تلاش اهالی رسانه را می طلبد.
هوشیار برنامه های سال 1402 را از نظر بودجه در سه سطح ناحیه ای، منطقه ای و متمرکز شهری برشمرد و اظهارداشت: ناحیه ای برای لکه گیری، سرعت گیر، جابجایی تیر برق، منطقه ای نیز در مناطق اجرایی شده و متمرکز موضوعات خاص چون صاحب آباد و فیبرنوری و ... خواهد بود

وی توجه به حوزه اجتماعی شهری را از دیگر اولویت های شهرداری تبریز عنوان و اظهار کرد: هرچه در این خصوص اطلاع رسانی و اقدامات اساسی صورت گیرد به همان میزان شاهد حفظ محیط زیست، سلامتی مردم بوده و از طرفی توجه به اقتصاد شهری را خواهیم داشت.
هوشیار اضافه کرد: در راستای توجه به آلودگی محیط زیست و سلامت مردم نیز امسال در فصل زمستان و با بارش برف به جای نمک پاشی محلول پاشی خواهیم داشت چراکه نمک موجب آلودگی آب های سذریز شده به آب های زیرزمینی شده و در اثر خشک شدن سطوح خیابان ها و معابر گرد نمک موجب آسیب های تنفسی مردم می شود.

وی تاکید کرد: امروز مطالبات عمومی باید به سمت حوزه اجتماعی و مدیریت پسماندها که از دغدغه های اساسی است باشد چراکه حوزه پسماند با حوزه سلامت مردم مرتبط است.
شهردار تبریز توجه به حوزه ورزش را از حوزه های مورد توجه دیگر شهرداری تبریز دانست و گفت: باید در این راستا رشته های مختلف ورزشی، استعدادیابی و حمایت از آن ها را در برنامه کاری باشد.
هوشیار ادامه داد: شهرداری تبریز در حوزه ورزش نگاه حرفه ای به تیم داری ندارد و بیشتر به دنبال ساختار بخشی برای استعداد ها و ارتقای آن هاست.

وی توجه به اشتغال بانوان بی سرپرست و سرپرست را نیز از دغدغه های دیگر برای توانمندی آن ها خواند و افزود: برای امور بانوان نیز تلاش داریم به عنوان مدیریت مطرح باشد تا عملکردی ساختارمندانه داشته باشد نه نقطه ای که در این صورت شاهد اقدامات مهمی در حوزه بانوان نیز خواهیم بود که توجه به قشر بانوان بی سرپرست و بد سرپرست نیز در آن از اهم موضوعات است.

هوشیار در بخش دیگر سخنان خود از شناسایی 77 طرح ناقص در سطح شهر خبر داد و گفت: این طرح ها در سنوات گذشته آغاز شده و بنا به عللی متوقف مانده یا سرعت آن ها کند است که قسمت عمده آن ها خلع ید شده و تلاش داریم با مدیریت خود شهرداری روند اجرایی آن جلو رود.

وی حوزه حمل و نقل عمومی را از معضلات جدی این شهر عنوان و بیان کرد: شهرداری برای رفع این معضلات در سه حوزه حمل و نقل عمومی وارد عمل شده و زیرساخت های لازم را در این حوزه ایجاد می کند که از جمله خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس است که تعدادی از این اتوبوس ها تحویل گرفته شده و تلاش داریم بقیه نیز تا پایان سال به این ناوگان اضافه شود.

هوشیار اضافه کرد: در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز مجوز نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی از شورای اسلامی اخذ شده است که طی این طرح با ارائه تسهیلات از تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی های خود حمایت می شود.

وی در ادامه تکمیل طرح قطار شهری را از دیگر اولویت های شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری بوده و در این راستا اقدامات لازم برای تکمیل سه ایستگاه خط یک قطارشهری انجام شده و دو دستگاه حفاری تی بی ام در خط دو قطارشهری نیز فعال شده است.

هوشیار خبر داد: در این خصوص ایستگاه ۱۵ خط یک قطارشهری به پایان رسیده و پنجشنبه این هفته ایستگاه ۱۴ این خط به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه 13 آن نیز روز ۲۲ بهمن سال‌جاری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: برای کاهش بار ترافیکی شهر نیز هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی را برای اولین بار در تبریز آغز کرده ایم و پیش بینی می شود با اجرای آن ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکل ترافیک حل شود.

هوشیار همچنین برای حمل و نقل عمومی آسان و ایمن برای شهروندان از راه اندازی خط دوم بی آر تی در تبریز خبر داد و گفت: اتوبوس های آن نیز برای آن سفارش شده است.

شهردار تبریز همچنین توجه به فضای سبز و توسعه سرانه آن در تبریز گفت: برنامه ای که برای سال آینده در این خصوص داریم ساخت پارک محلات برای هر محله است و علاوه بر آن چهار هزار هکتار زمین نیز شناسایی شده که می تواند کمک قابل توجهی برای تستفاده مردم باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار