خبرهای داغ:
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران عنوان کرد؛

کتاب با حجم اقتصادی ۸۰۰۰میلیارد تومانی بزرگترین صنعت فرهنگی است

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: صنعت کتاب از نظر تولید سالانه، با حجم اقتصادی ۸ هزار میلیارد تومان بزرگترین صنعت فرهنگی کشور بوده که و مورد استقبال مردم است .
کد خبر: ۹۴۶۷۱۵۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی رمضانی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت اظهار داشت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قم اولین نمایشگاه حضوری دولت سیزدهم در استان‌ها است که امید است به برکت خون مطهر شهدا و تلاش ناشران از سراسر کشور، دوره جدید نمایشگاه‌های حوزه دفاع مقدس به صورت پرمحتوا در استان‌ها برگزار شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در سال اول دولت سیزدهم شمارگان آثار دفاع مقدسی دو برابر شد و رشد خوبی در این زمینه داشته ایم و دولت وظیفه خود می‌داند از محتوای خوب آثار دفاع مقدسی حمایت کند.

رمضانی با بیان اینکه آنچه در صنعت کتاب تصویر می‌شود ناقص و مخدوش است افزود: صنعت کتاب از نظر تولید سالانه، با حجم اقتصادی ۸ هزار میلیارد تومان بزرگترین صنعت فرهنگی کشور بوده که و مورد استقبال مردم است که البته در جایگاه واقعی خود نیست که در این راستا نیازمند تحول در قالب و بیان و پرداخت داریم.

وی افزود: ۲نویسنده از ۵ نویسنده ای که در نمایشگاه کتاب تهران آثارشان پرفروش بوده از قم بودند که این امر جای خوشبختی و سرمایه گذاری دارد و این ظرفیت در استان قم وجود داشته که می‌توانند آثاری فاخر در این حوزه تولید کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: قم با توجه به جمعیت و حجم ناشران، جز چند استان پر دریافت و ارسال کتاب است.

رمضانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای کنگره ملی شهدای قم تاکید داشتند که پیام شهیدان به نسل جوان انتقال داده شود که در این راستا آثار هنری و کتاب در انتقال پیام شهدا بسیار مؤثر است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران عنوان داشت: در حوزه دفاع مقدس پرداختن به نقش مادران و همسران و زنان شهدا مهم است و در این زمینه رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات بسیاری داشتند.

انتهای پیام./

ارسال نظرات
آخرین اخبار