خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

جامعه امروز علاوه بر مقاومت، نیازمند بصیرت و آگاهی است

همدان-امام جمعه بهار گفت: امروز تنها مقاومت کافی نیست، بصیرت و آگاهی نیز لازم است، تا در فتنه‌هایی که به وجود می‌آید دچار تزلزل فکری نشویم.
کد خبر: ۹۴۶۶۲۶۰
|
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی ارزنده در یادواره شهدای امنیت شهیدان امیر کمندی و علی نظری و شهید حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، شهید احسان مرادی که در سپاه انصارالحسین (ع) همدان برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به بازماندگان شهدا با اشاره به آيه ۱۱ سوره رعد اظهار کرد: در این آیه اشاره شده است که خداوند حال و روز هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند و این تغییر می‌تواند به طرف بدبختی و فلاکت باشد و هم می‌تواند به سمت صلاح و رستگاری باشد.

وی گفت: شیعیان در زمان امام حسن عسگری(ع)، نگاهشان نسبت به امام معصوم تغییر کرده بود و از مقام تسلیم در برابر امام خارج شده بودند و گویا از اعتقادشان به امام کاسته شده بود.

امام جمعه شهرستان بهار بیان کرد: همان طور که در روایات آمده، اگر انسان قدر نعمت را بداند خداوند آن را زیاد می‌کند و در غیر اینصورت خداوند آن نعمت را خواهد گرفت، این تغییر در نگاه شیعیان باعث شد رفته رفته خداوند این نعمت را از شیعه بگیرد، از وقتی که شیعیان تغییر کردند، امام حسن عسگری(ع) پرده‌ای در خانه نصب کرد تا دیگر شیعیان را نبیند و تنها صدای حضرت را بشنوند.

وی افزود: به دلیل این بی‌مهری که نسبت به امام شد، از همان جا نعمت حضور امام در بین شیعیان از آنها گرفته شد و به زمان امام مهدی (عج) که رسید مردم دیگر صدا و سیمای نورانی حضرت را ندیدند و از فیض حضورش محروم شدند.

ارزنده گفت: انسان وقتی سالم است قدر سلامتی را نمی‌داند ولی نعمت سلامتی را که از دست داد، می‌فهمد چه چیز گرانبهایی را از دست داده و باید امام زمان به پشت غیبت رود تا قدر آن را بدانیم، همچنین وقتی امنیت هست قدر آن را نمی‌دانیم وقتی آن را از دست دادیم، قدر آن را خواهیم دانست.

وی ادامه داد: تا وقتی که مردم به این نتیجه نرسند که در برابر امام معصوم تسلیم باشند خداوند نعمت حضور امام در بین آنها را نخواهد داد، مردم باید ثابت کنند احترام نایب امام زمان را دارند تا اسباب ظهور امام عصر(عج) فراهم شود و این امر از خرداد ۴۲ شروع شده و مردم ایران ثابت کرده‌اند که پشتیبان نایب امام بوده و لایق آن هستند که این امام عصر در بین آنها باشد و تاکنون در این راه ایستادگی کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: علاوه بر ایستادگی و صبر در این راه، بصیرت لازم است، چه بسا افرادی که سالیان سال عبادت می‌کنند و با لحظه‌ای غفلت همه آنها از بین می‌رود، همان طور که در جنگ صفین پس از جنگ سختی که بین لشکر امام (ع) و معاویه رخ داد، بسیاری از افراد که سختی بسیاری را تحمل کرده بودند با یک بی بصیرتی زحمات آنها بر باد رفت.

وی عنوان کرد: در مسیر انقلاب ما نیز بسیاری از افراد بودند که سختی‌های زیادی را تحمل کردند اما در انتها به دلیل بی‌بصیرتی مسیر خود را گم کردند، بنابراین در جامعه امروز تنها مقاومت کافی نیست، بصیرت و آگاهی هم لازم است، تا در فتنه‌هایی که به وجود می‌آید دچار تزلزل فکری نشویم و بتوانیم تا ظهور امام زمان(عج) پای این انقلاب باشیم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار