برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ویژه خواهران تشریح شد؛

از اجرای رزمایش کمک مؤمنانه تا بازدید علمی از کارخانجات استان قم

فرمانده حوزه یک خواهران بسیج دانش‌آموزی قم، عطرافشانی و رنگ‌آمیزی قبور زنان شهیده، بازدید از کارخانجات وموزه دفاع مقدس، پاسخگویی به شبهات و رزمایش کمک مؤمنانه را از جمله برنامه‌‌های هفته بسیج دانش‌آموزی برشمرد.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۶۷
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خانم اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه یک خواهران سازمان بسیج دانش آموزی در هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: نشست توجیهی اجرای پویش‌های مختلف و هم‌اندیشی با هدف اجرای کیفی برنامه‌های هفته بسیج در این حوزه مقاومت برگزار شده است.

وی برگزاری جلسات نهضت روشنگری، تحلیل مباحث روز و پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب در مدارس یاد کرد و گفت: دشمن در شرایط امروز با رسانه‌های خود به دنبال شبهه‌پراکنی میان جوانان و نوجوانان است و رسالت مهم دانش‌آموزان بسیجی در مرحله نخست آگاهی نسبت به حقایق و در مرحله دوم افزایش بصیرت همکلاسی‌ها و دوستان خود است.

فرمانده حوزه یک خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در 26 آبان‌‍ماه عنوان کرد: در راستای این کنگره ملی، برگزاری یادواره‌های شهدا و تشییع پیکر شهید گمنام در مدارس با استقبال مطلوب دانش‌آموزان دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: نهضت روشنگری با موضوع مباحث تربیتی ویژه سرگروه‌های شجره طیبه صالحین، مربیان و دبیران دفاعی در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار شده است.
از اجرای رزمایش کمک مؤمنانه تا بازدید علمی از کارخانجات استان قم

اسماعیلی با تاکید بر اینکه رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه نباید فقط به دوران کرونا محدود شود، عنوان کرد: در راستای تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش ما این است که در عرصه‌هایی امکان دارد رفع نیازهای افراد کم بضاعت را با مشارکت عموم بسیجیان و خیرین دنبال کنیم.

وی از برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در مدارس خبرداد و گفت: به مناسبت این هفته برگزاری مسابقات ورزشی نیز در دستور کار برخی از مدارس قرار گرفته است.

اسماعیلی بازدید علمی دانش‌آموزان از کارخانجات، بازدید فرهنگی از باغ موزه دفاع مقدس و حضور دانش‌آموزان در باغ پرندگان و بوستان نرگس را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی برشمرد و افزود: فرماندهان بسیج دانش‌آموزی مدارس در این هفته معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات حلقه‌های صالحین مطرح کرد: مبنای فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی جذب حداکثری است و در این راستا از ظرفیت‌ برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی استفاده خواهیم کرد.

اسماعیلی از بازدید فرماندهان پیشگام در مقطع تحصیلی متوسطه دوم از خانه موزه شهیدان زین‌الدین و حضور دربیت حضرت امام( ره) برای تجدید میثاق با امام شهدا یاد کرد و گفت: بیانیه‌ای توسط دانش‌آموزان تهیه و امضا شده است که دانش‌آموزان در این بیانیه بر تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، رهبرمعظم و دفاع و حفاظت از ارزش‌های انقلاب، نظام اسلامی و عفاف و حجاب تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بسیجی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز ۱۳ آبان برنامه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌اند، اظهار کرد: برپایی ایستگاه ویژه کودکان در خیابان صفاییه از دیگر برنامه‌های روز 13 آبان‌ در قم است.

فرمانده حوزه یک خواهران سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: تشویق دانش آموزان برای شرکت در پویش‌های مختلف و تولید محتوا، عطر افشانی و زیارت مزار شهدای گلزار علی بن جعفر(ع) و رنگ آمیزی قبور شهدای زنان شهیده در این گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان قم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار