خبرهای داغ:

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در حوزه علمیه صدیقه کبری(س) بهار

همدان-همایش مواد مخدر در حوزه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور استحکام بنیان خانواده‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۴۸۱۴
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان؛ همایش مواد مخدر در حوزه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور استحکام بنیان خانواده‌ها، پیرامون مصرف مواد مخدر با حضور طلاب مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) و با مشارکت قرارگاه اجتماعی سیدالساجدین (ع) محله آقدروازه شهرستان بهار برگزار شد.

غیاثی از مسئولین کمپ ترک اعتیاد در این همایش بیان کرد: مسئله اعتیاد از مهمترین دغدغه‌های والدین برای فرزندانشان است، اعتیاد یک مسئله روانی است و با افرادی که به این مواد آلوده می‌شوند باید به گونه محبت آمیزی رفتار کرد تا خلاء عاطفی و روانی آنان پر شده و به سمت اعتیاد نروند.

وی افزود: عدم آگاهی خانواده‌ها در چگونگی برخورد با فرزندانشان موجب می‌شود در برخی از موارد فرزندان جذب محیط بیرون از خانه باشند.

غیاثی اظهار کرد: والدین باید در تصمیم‌گیری‌ها با فرزندانشان همفکری داشته باشند و با بالابردن اعتماد به نفس فرزندان و با یاد دادن به اینکه در برخی از امور قدرت نه گفتن داشته باشند و با بیان آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر مانع از آلوده شدن فرزندان خود به این بلای خانمان سوز باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جهان بیش از ۵۴۰ مورد مواد مخدر وجود دارد که متاسفانه ۲۵۰ مورد آن در ایران کشف شده است و امروزه استفاده از مواد مخدر نیاز به مکان و ابزار خاصی ندارد و به راحتی قابل دسترسی است، با یک یا دو بار مصرف کردن فرد معتاد نمی‌شود و در دراز مدت بدن در مواجهه با مواد واکنش نشان می‌دهد و سیستم عصبی درگیر می‌شود.

مشاور ترک اعتیاد در پایان ابراز کرد: با افراد آلوده به مواد مخدر به منزله فرد بیماری که منشاء روحی و روانی دارد رفتار نموده و بایستی با محبت او را در ترک مواد یاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار