خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد

کمبود نیروی انسانی و پزشک عمومی در حوزه بهداشت و درمان نهاوند

همدان-مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: کمبود نیروی انسانی و پزشک عمومی مهمترین مشکل در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند است.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۶۶
|
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
کمبود نیروی انسانی و پزشک عمومی در حوزه بهداشت و درمان نهاوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا متین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مشکل و بحران موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کمبود نیروی انسانی و پزشک عمومی است.

وی افزود: در بخش بهداشت ۱۵ پزشک و در بخش درمان هم ۱۰ پزشک عمومی کمبود داریم؛ در مجموع ۲۵ پزشک عمومی در شهرستان نیاز داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند تصریح کرد  دو اورژانس در بیمارستان‌های نهاوند فعال است و قاعده آن این است که دو پزشک در هر شیفت (صبح، عصر و شب)  مستقر باشد اما به دلیل کمبود پزشک عمومی خیلی از روزها این موضوع محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: تفاوت نرخ تعرفه‌ها در بخش دولتی و خصوصی و همچنین کمبود برخی اقلام دارویی بیمارستان‌ها به ویژه بخش اورژانس را شلوغ‌تر کرده است به طوری که روز جمعه گذشته ۷۳۰ بیمار فقط به بیمارستان علیمرادیان مراجعه داشته که تنها ۱۰ درصد این بیماران اورژانسی بوده و همچنین حدود ۱۰ درصد کمتر همین تعداد بیمار به بیمارستان قدوسی مراجعه داشته اند که آمار بسیار بالایی است!

متین گفت: به خاطر برخی مشکلات و نزاع‌ها و درگیری‌های فیزیکی و کلامی ایجاد شده در مراکز درمانی باعث شده بعضی از پزشکان رغبت نکنند به نهاوند بیایند این در حالیست که همه شرایط را برای فعالیت آنها در این شهر فراهم کرده‌ایم.

وی در خصوص جابجایی دستگاه سی تی اسکن قدیمی با دستگاه جدید بیمارستان آیت الله علیمرادیان بیان کرد: جابه جایی سی تی اسکن قدیمی با دستگاه جدید در بیمارستان آیت الله علیمرادیان علاوه بر تامین اعتبار از لحاظ فنی حدود دو هفته زمان می‌برد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: با کمک واقف بیمارستان آیت الله علیمرادیان اتاق عمل این بیمارستان ۶ تخته خواهد شد.

وی گفت: برای تسریع در خدمات رسانی به بیماران، بیمارستان علیمرادیان به عنوان مرکز حوادث و سوانح، زنان و زایمان و بیمارستان قدوسی به عنوان مرکز  بیماری‌های داخلی، عفونی، مغز و اعصاب و ارولوژی انتخاب شده است.

متین خاطرنشان کرد: همه افرادی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند برای درمان نباید به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، بلکه باید به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار