خبرهای داغ:
استاندار همدان تأکید کرد

لزوم کنترل و نظارت بر موکب‌ها و خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین

همدان- استاندار همدان گفت: کنترل و نظارت بر موکب‌ها انجام و کیفیت خدمات رسانی مطلوب باشد به گونه‌ای که زائران دچار سختی نشوند.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۴۱
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد اربعین که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک کنگره بزرگ از جهان تشیع در مقابل مستکبران و زورگویان و هم مسیر با قیام امام حسین(ع) در برابر ظلم است.

وی گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند این حرکت را کمرنگ کرده یا مانع آن شود اما تاکنون این اقدامات نه تنها از پویایی این اجتماع کم نکرده بلکه هر ساله تعداد زائران افزایش یافته و راهپیمایی باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

استاندار همدان بیان کرد: در کمیته بهداشت و درمان باید پیش‌بینی‌های لازم در مواجه با بحران دیده شود؛ همچنین کنترل و نظارت بر موکب‌ها انجام و کیفیت خدمات رسانی مطلوب باشد به گونه‌ای که زائران دچار سختی نشوند.

وی ابراز کرد: شهرداران رزن، فامین و اسدآباد باید توجهات لازم را داشته باشند و فضا و محیط را اربعینی کرده و از شهرهای مسیر زائرین مراقبت‌های لازم را داشته باشند؛ باید به مجتمع‌های خدماتی، خدمات آبرسانی ارائه شود و متقابلا توقع ارائه خدمات و کمک رسانی به زائرین را داشته باشیم.

قاسمی فرزاد در خصوص حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: هزینه‌ها باید طبق تعرفه‌ها باشد و کنترل و نظارت شود، به ویژه در مسیر برگشت مکان‌هایی تعبیه شود تا زائران برای مسیریابی به مشکل برنخورند و دچار سردرگمی نشوند.

وی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی گردنه اسدآباد بسیار مهم است، عنوان کرد: روشنایی این محور و حفاظ ایمنی آن نیز از جمله مسائل مهمی هستند که باید انجام شود.

استاندار همدان بیان کرد: آموزش و راهنمایی زائران بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد؛ همچنین برای تعیین مسیر راهپیمایی جاماندگان باید به نظر کارشناسان توجه و ابعاد مختلف آن بررسی شود.‌

وی با بیان اینکه باید روشنایی مسیرها به خصوص سمت لتگاه و لالجین مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: برای کاهش حجم زائران پیشنهاد می‌شود پلیس راه محور جدیدی تعریف کند تا بخشی از بار ترافیکی استان کاهش یابد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: تانکرهای ثابت نیز باید برای تامین آب در شهر همدان تعبیه شود تا به زائران اربعین خدمات رسانی داشته باشند و صدا و سیمای استانی و سراسری باید مروج و تبلیغ کننده این حماسه بزرگ باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات