خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان بهار:

حفظ وحدت و یاری یکدیگر از اساسی‌ترین ارکان استقامت و پایداری امت اسلامی است

امام جمعه موقت شهرستان بهار با تاکید بر حفظ وحدت و یاری یکدیگر به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان استقامت و پایداری امت اسلامی گفت: به طور قطع کسانیکه از امت اسلامی همدیگر را یاری نکنند شکست می‌خورند.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۱۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی اصغر زارعی در نمازجمعه این هفته شهر بهار با دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی از خداوند منان درخواست کرد تا در دوران آخر الزمان که فتنه‌ها از جهات مختلف روی می‌آورند، بتوانیم در مسیر تقوا، بندگی و در مسیر اهل بیت ثابت قدم باشیم.

وی با اشاره به سفارش پیامبر اکرم(ص) به اصحاب خود اظهار کرد: اگر می‌خواهید به بهشت بروید؛ از چیزی که خدا در اختیارشما قرار داده، در اختیار دیگران قرار دهید و اگر خود محتاج‌تر بودید به یاری مظلوم وستم دیده بشتابید؛ و اگر خود ستم دیده‌تر بودید به شخص نادان در مسائل شغلی، کاری، خانوادگی، اجتماعی و...مشورت دهید تا آسیب نبیند و اگر خود نادان‌تر بودید و نمی‌توانستید مشورت دهید، زبان خود را نگه دارید و سکوت کنید مگر برای گفتار خوب و خیر و این سکوت مورد سفارش متفاوت است از غرور و تکبر و خود برتر بینی، تا از حرف‌های بیهوده دور باشید.

امام جمعه موقت شهرستان بهار با قرائت خطبه ۴۳نهج البلاغه با تاکید بر حفظ وحدت و یاری یکدیگر به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان استقامت و پایداری امت اسلامی گفت: «به طور قطع کسانیکه از امت اسلامی همدیگر را یاری نکنند شکست می‌خورند»، یاری امت اسلامی نسبت به همدیگر یکی از مهمترین موضوعاتی است که در قرآن کریم و سفارشات پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) با تعابیر مختلف تاکید شده است، اینکه امت اسلامی بتوانند اختلاف سلیقه ها را بپذیرند و در برابر دشمنان با هم متحد باشند، و در جامعه گروه‌ها و طیف‌های مختلف همدیگر را برای رسیدن به هدف متعالی تحمل کنند، تا یاری متقابل در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: با این وجود یکی از عوامل نصرت و پیروزی جامعه فراهم می‌شود و در نبود این رکن اساسی شکست برای آن جامعه قطعی است.

زارعی افزود: دشمن راهکارهای زیادی برای ایجاد تشتت و تفرق جامعه اسلامی دارد واز قدرت رسانه‌ای استفاده می‌کند تا محاسبات ما را بهم بریزد و ما را مایوس و یک عده را امیدوار کند.

وی با بیان اینکه دشمن با بدبین کردن طیف‌ها و احزاب مختلف باعث ایجاد بدبینی و دشمنی می‌شود و باعث از بین رفتن وحدت کلمه و مانع رسیدن به هدف واحد می‌شود، افزود: در اغتشاشات اخیر اظهار نظرهایی که از طرف برخی افراد و جناح‌ها، و نوع برخورد با مسئله اتفاق افتاد چنان با قدرت رسانه‌ای، اخبار کذب ضریب داده شد که یک عده باور کردند نظام درآستانه فروپاشی است و در اینجا است که باید همدیگر را یاری کنیم که اگر یاری نکنیم شکست می‌خوریم.

امام جمعه موقت شهرستان بهار عنوان کرد: اگر در جامعه اسلامی ما از اختلاف‌های خود برای هدف متعالی نگذریم، از شکست آسیب می‌ینیم.

وی اظهار کرد: دلخوش کردن به دشمنی که ۴۳ سال با این مملکت دشمنی کرده، اوج حماقت و نادانی است، اگر برخی از افراد، گروه‌ها و جناح‌ها انتقادی دارند، راه انتقاد این نیست که از دشمن خونی که تمام تلاش خود را برای سرنگونی مملکت کرده حمایت کنیم، اگر انتقادی دارند و مشکلی وجود داد باید با دست به دست هم دادن مشکلات راحل کنیم، نه اینکه دشمن خارجی بخواهد به مملکت آسیب بزند و عده‌ای در داخل کشور با او همسویی کنند، به طور قطع فرمایش امیرالمومنین (ع) محقق خواهد شد و شکست برای جامعه اتفاق خواهد افتاد.

زارعی در ادامه با ارائه آماری موثق از نهادهای امنیتی در رابطه با اغتشاشات اخیر گفت: شرکت کنندگان در اغتشاشات حدود ۹۰هزار نفر یعنی کمتر از دو دهم درصد جمعیت ایران بودند، که از این تعداد ۹۵ درصد دستگیرشدگان مجرد و ۸۰درصد فرزند طلاق یا مطلقه، ۵۰درصد معتاد به مواد صنعتی و سنتی بودند.

وی همچنین درمورد انگیزه دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گفت: ۶۵ درصد اقرار کردند که هیجان کاذب باعث شده که وارد این اغتشاشات شوند، ۲۵درصد منتقدین وضعیت اقتصادی مملکت بودند و ۱۰درصد به دنبال بی حیایی و بی بند و باری جنسی بودند و در مورد تحصیلاتشان؛ ۸۰ درصد زیر دیپلم، ۲۰ درصد بالای دیپلم، محدوده سنی آنان ۶۰درصد نوجوان و جوان ۱۵ تا۲۰ سال و ۲۰درصد ۲۰تا ۳۰ سال، ۲۰درصد بالای ۳۰سال و جنسیت اکثر شرکت کنندگان در اغتشاشات در حمایت از «زن، زندگی، آزادی» ۸۵ درصد مرد و ۱۵درصد زن بودند و برداشت آنها از وضعیت کشور؛ ایران را کشوری دقیقا همان ذهنیتی که فضای مجازی رها شده و به خصوص اینستاگرام به مخاطبین خود القا می‌کند مخروبه، قحطی زده، اشغال شده توسط روسیه وچین می‌دیدند.

امام جمعه موقت شهرستان بهار گفت: دشمن با قدرت رسانه به این قضیه ضریب زد و مردم بی بصیرت باور کردند، اما اگر به یاری هم نشتابیم شکست می‌خوریم، ما باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و در کنار همه کمبودها و مشکلات و مسائل اقتصادی که قسمتی به خاطر کم کاری برخی مسئولین، قسمتی به خاطر بی برنامگی‌ها و انتقادات جدی به همین دولت و دولت های قبلی وارد است، ما روی کسی تعصب نداریم، برای ما این اصل است که بدانیم آمریکا، اسرائیل، منافقان، هم جنس بازان و.... باهمه اختلافی که باهم دارند، با هم، هم قسم و متحد شدند تا علیه ما اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که آنان دشمن درجه یک ما هستند و برخی مسئولین با همه کوتاهی هایی که دارند و باید به این کوتاهی‌ها رسیدگی شود را نباید دشمن درجه یک بدانیم، دشمن درجه یک ما مشخص است ما مطالبه گر به حق مظلوم هستیم واحمق است کسی که از هدف بیگانگان که آزادی جنسی است، مطلع شود اما برعلیه نظام اسلامی و در حمایت از آنها بایستد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات