خبرهای داغ:
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

مهم‌ترین اولویت ما نشان دادن توانمندی‌های خود با ارائه خدمات مضاعف و مطلوب به مردم است

همدان-مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین راهکار و اولویت ما در شرایط فعلی جامعه این است که توانمندی‌های خود را با ارائه خدمات مضاعف و مطلوب به مردم نشان بدهیم.
کد خبر: ۹۴۶۱۹۵۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی هاشمی در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و روسای ادارات داخلی، از زحمات و تلاش مسئولین و فرهنگیان آموزش و پرورش استان در بازگشایی مطلوب مدارس تشکر و اظهار کرد: این اقدامات، نتیجه تلاش‌های شبانه روزی مسئولین است که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به وقایع روزهای اخیر گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی که وظیفه خطیر تربیت را بر عهده دارد، نیازمند حمایت حوزه‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت است تا ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی را به نسل آینده‌ساز جامعه منتقل کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درمورد آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی و سختی امر تعلیم و تربیت، همه‌گیری بیماری منحوس کرونا نیز، آسیب‌های بزرگی به نظام آموزشی وارد کرد.

وی افزود: پیچیده بودن انسان، بحث فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را پیچیده می‌کند و اهمیت مباحث فرهنگی را مشخص می‌سازد و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش باید یک شبکه رسانه‌ای داشته باشد، به خاطر همین موضوع است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش، فرهنگ عمومی و جلب مشارکت و کمک نهادها، تصریح کرد: در جلساتی که در وزارتخانه برگزار شده است، بیشتر موضوعات مطرح شده درمورد نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و تامین سایر امکانات در اولویت بوده و درحال برنامه ریزی و ارائه راهکار مناسب هستیم.

وی بیان داشت: ارزیابی دستگاه‌ها که یکی از موضوعات اساسی است باید از مسیر مستندسازی و سیستم خشک و خشن اداری به سمت برنامه تحولی و مدیریت عملکرد حرکت کند تا نقاط قوت و ضعف مشخص شود و بتوان برنامه تحولی برای دستگاه تدوین شود.

هاشمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سهم آموزش و پرورش در اجرایی کردن رهنمودهای ایشان، وظیفه مسئولین آموزش و پرورش را ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر به مردم، دانش‌آموزان و خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکار و اولویت ما در شرایط فعلی جامعه این است که توانمندی‌های خود را با ارائه خدمات مضاعف و مطلوب به مردم نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ایران برای دشمنان خطرآفرین است، افزود: ایران اسلامی در معادلات جهانی نقش آفرین است، آنان می‌خواهند مردم را از نظام دلسرد کنند، که باید استوار و محکم پای نظام اسلامی بایستیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را رصد مستمر وضعیت استان‌ها در مسائل و موضوعات مختلف بیان داشت و گفت: وضعیت آموزش و پرورش استان همدان در شاخص‌های کیفی مطلوب است.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا شرایط متفاوتی را در ارتباط با دنیای الکترونیک و فضای مجازی ایجاد کرده است و ما باید مراقب باشیم که این فضا تبدیل به محور تهاجم برای بیگانگان نشود.

هاشمی گفت: مسئولین هر چقدر مردم محور باشند و در راستای رضایت مردم قدم بردارند می‌توانند بیشتر مؤثر باشند،شعار دولت شفافیت است بنابراین مسئولین باید بررسی کنند که چقدر در راستای این شعار عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم توجه مضاعف به مردم است، تصریح کرد: انتظار این است که با همین نگاه و رویکرد دلسوزانه، گره گشای مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار