خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار:

خدا به واسطه شکوه و عظمت اربعین، پرچم اسلام اهل بیت(ع) را برافراشته است

همدان-معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: خدا به واسطه شکوه و عظمت اربعین، پرچم اسلام اهل بیت(ع) را برافراشته و عظمت داده است.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۲۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سعادت در نشست بصیرتی بر خط (آنلاین) با عنوان تحلیل اسلام اهل بیت (ع) که با همکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) بخش صالح‌آباد شهرستان بهار با عرض تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: هم اکنون اربعین در این ایام و سال‌ها به یک ظرفيت بزرگ تمدنی برای شیعه تبدیل شد چرا که بزرگ‌ترین گردهمایی در سراسر عالم و حدود ۲۲ میلیون نفر امسال در این ایام به گرد هم آمده بودند و ایام عزای اربعین با اجتماعی عظیم مواجه شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: خدا به واسطه شکوه و عظمت اربعین، پرچم اسلام اهل بیت(ع) را برافراشته و عظمت داده و همان‌طور که حضرت آقا در تعبیر به اسلام ناب، تعبیر به اسلام اهل بیت می‌کنند این بزرگ‌ترین پرچم دفاع از شیعه است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار ادامه داد: زمانی که دین مبین اسلام بر پیامبر رحمت(ص) نازل و قرار شد به عنوان دین کامل و تمام به مردم ارائه شود، شیطان در صدد این بود که نسخه بدل خود را بر مردم تحمیل کند و بعد از رحلت رسول گرامی اسلام که در دهه آخر ماه صفر هم قرار دارد، اسلام بر مبنای خلافت درست شد و قبول نکردند امیرالمؤمنین (ع) خلافت جامعه را به عهده بگیرد و نگذاشتند که امیرالمؤمنین(ع) در صدر حاکمیت اسلام قرار گیرد و به طول تاریخ اسلام‌های گوناگون وجود دارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که می‌فرماید «بعد از من، امت من به ۷۳ فرقه تبدیل می‌شوند که ۷۲ اسلام‌ آن نسخه بدل، اسلام دقیق و درستی نیست اما وجود دارد و فقط یکی از آنها فرقه ناحیه است، بیان کرد: ما معتقدیم آن فرقه ناحیه اسلام ناب بر مبنا و مکتب اهل بیت(ع) است و اگر ما نسخه‌های بدلی را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم به هنگام و دقیق تشخیص بدهیم چرا که تشخیص حق از باطل معیار آن این است که اسلام درست و اسلام نادرست را تشخیص دهیم و بتوانیم نسخه اصلی و دقیق و نسخه بدلی و دروغ را از یکدیگر تشخص دهیم.

سعادت تصریح کرد: اسلام بر مبنای جریان شیرازی، احمدالحسن و اسلام یمانی این‌ها اسلام‌های جعلی و نسخه‌های بدلی هستند که امروز به نام امام حسین (ع) در حال فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: هیئت محل یاد و محل تبيين است، محل بیان چیز هایی که سید الشهدا(ع) انتظار بیان مطالب را دارد و این مرز بین نسخه اصلی و نسخه بدل است و موضوع اسلام اهل بیت (ع) مبنا است که اگر کسی این را خوب تشخیص دهد تشخیص آن شخص نسبت به ریز مباحث دقیق می‌شود .

معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار بیان کرد: ما امروز به شدت نیازمند تبیین هستیم تا نسخه‌های بدلی مانند جریان شیرازی‌ها که به یک جریان به اسم شیعه انگلیسی تبدیل شده و جریانات اسلام داعشی را بشناسیم چراکه اگر کسی معیار دقیقی نداشته باشد نمی‌تواند تشخیص درستی انجام دهد.

وی گفت: اربعین بزرگ‌ترین معیار برای شناخت اهل بیت (ع) است و خداوند قصد دارد که به این واسطه اسلام اهل بیت(ع) را به عالم معرفی کند و هیچ چیزی مانند ظرفیت اربعين نمی‌تواند این کار را به سر منزل مقصود برساند و یک ظرفیت تمدنی است.

سعادت عنوان کرد: برخی از مراسمات ما ظرفیت تمدنی دارند، ما باید با دیدگاه تمدنی نگاه کنیم و همین حضور در اربعین تعیین کننده در عالم است، که امروز شیعه در اوج عظمت و قدرت قرار دارد و به همین دلیل دشمن به شدت دنبال این است که از انعکاس اخبار اربعین سیدالشهدا(ع) و ظرفیت تمدنی کم کند و امروز دشمن درصدد این است که چراغ فرزان کربلا را خاموش کند اما چراغی که خدای متعال روشن کند کسي نمی‌تواند خاموش کند.

وی ادامه داد: ظرف اربعین ظرفیت تمدنی برای جهان اسلام و شیعه است و دشمن با ساخت‌ این حواشی‌ها به دنبال ساخت چالش  علیه نظام مقدس اسلامی است و تلاش می‌کند که از اثر اربعین استفاده کند حادثه با این عظمت را به انحراف بکشد .

معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه بهار اظهار کرد: هیئات دانشجویی در روز اربعین دارای اهمیت و نکات بسیار ناب است که باید مدل اسلام اهل بیت را برای مردم بازگو کنید و وظیفه داریم که از مقام و دستگاه امامت و ولایت دفاع کنیم و اسلام ناب را به همه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار