خبرهای داغ:

تاکید فرماندار شاهرود در ارتقا و توسعه خدمت رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان

شاهرود_ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برگزار و بر ارتقا و توسعه‌ی خدمت رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان تاکید شد.
کد خبر: ۹۴۵۸۱۴۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، این جلسه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، روسای اداره سوادآموزی، صنعت معدن و تجارت و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مسئول دفتر نوسازی توسعه و تجهیز مدارس شهرستان، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره بهزیستی و دیگر اعضا و مدعوین در سالن کنفرانس مدیریت آموزش و پرورش در راستای بررسی و رفع نواقص مدارس در آستانه بازگشایی، ضرورت برقراری تهویه مناسب در کلاس‌های درس، لزوم تکمیل فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان بر علیه بیماری کرونا و بررسی راهکار‌های جذب و نگهداشت سوادآموزان برگزار شد.
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود ضمن تشریح اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر به منظور آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای تعمیرات مدارس شهرستان شاهرود هزینه شده و بالغ بر ۹۸۰ میلیون تومان نیز انواع لوازم و تجهیزات برای مدارس خریداری گردیده و به زودی در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: تعمیر و تجهیز ۱۶ واحد آموزشی در برنامه‌های آتی معاونت توسعه و پشتیبانی مدیریت گنجانده شده که پیش بینی می‌شود حدود پانصد میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد.
موسوی با بیان گزارش آماری جامع کلاس و دانش آموز مجموع دانش آموزان و نوآموزان ثبت نام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را بالغ بر ۳۵۰۰۰ نفر اعلام کرد که حدود ۳۴۰۰۰ نفر از آن‌ها دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.
ربابه یاورپناه رئیس اداره سوادآموزی شهرستان شاهرود به تشریح اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته برای شناسایی و جذب سواد آموزان پرداخت و خواستار همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی، ادارات صمت و بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دسترسی به اطلاعات افراد بی سواد و بازماندگان از تحصیل شد.
ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود دشواری کار نظام آموزشی را در مطالبه گری بجا و بعضا نابجای جامعه از این مجموعه دانست و از معلمان، مدیران و کلیه دست اندرکاران تعلیم و تربیت که علیرغم وجود تنگنا‌ها و مشکلات عدیده، در انجام وظایف و تعهدات شغلی و انسانی خود از هیچ کوششی دریغ ننموده اند قدردانی کرد.
او در ادامه میزان منابع و اعتبارات تخصیص داده شده به نظام آموزشی را نسبت به جامعه هدف بسیار کم و ناچیز دانست و استفاده از ظرفیت سه جانبه نهاد‌ها و ادارات شهرستان، اعتبارات و منابع استانی و ملی و خیرین را راهکاری مناسب در راستای ارتقا و توسعه‌ی خدمت رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان دانست.
شایان ذکر است در این جلسه پیرامون لزوم نصب دستگاه تهویه در کلاس‌های درس و تکمیل واکسیناسیون گروه سنی۱۲ تا ۱۸ سال گفتگو و تبادل نظر شد.
در پایان این نشست، با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای به رسم یادبود از همیاران سوادی که همکاری موثر با حوزه سوادآموزی شهرستان داشته و در افتخارات ملی و استانی آن سهم بسزایی داشته اند، تجلیل شد.
هم چنین کتاب تاریخچه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در دو جلد اثر ماندگار احسان امیر عبداللهیان به کلیه حاضران در این جلسه اهدا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار