خبرهای داغ:

نمایشگاه نقاشی «یک افق، چهل نگاه» در تبریز گشایش یافت

تبریز- نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی با عنوان «یک افق، چهل نگاه» به مناسبت ایام اربعین اباعبدالله‌الحسین و یاران باوفایش در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۷۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این نمایشگاه شامل برگزیده آثار نقاشی سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» است که تا هفتم مهر ماه جاری دایر بوده و عموم علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و ۱۴ تا ۱۷.۳۰ بعد از ظهر از آن بازدید کنند.

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر منتخب از هنرمندان نقاش آذربایجان‌ شرقی در ابعاد و قالب‌های مختلف که طی سال‌های اخیر در سوگواره تجسمی ۷۲ بغض بوم به خلق اثر با مضمون واقعه‌ عاشورا و مفاهیم مرتبط با آن پرداخته‌اند، به نمایش گذاشتنه شده است.

مینا نیک‌رزم، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج روزافزون فرهنگ غنی عاشورایی به زبان گویای هنر اعلام کرد و افزود: زبان هنر، بهترین بستر و قالب برای ترویج مفاهیم دینی است و تبیین این مهم در بستر جامعه، همکاری نهادهای رسمی و علمی را طلب می‌کند و دانشگاه هنر اسلامی در این امر پیشگام بوده و این نمایشگاه نیز با همکاری و به همت معاونت فرهنگی و دانشکده هنرهای تجسمی این دانشگاه برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در روز پایانی این نمایشگاه طی مراسمی با حضور مسوولان حوزه هنری، دانشگاه هنر اسلامی و استادان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی از هنرمندان حاضر در نمایشگاه قدردانی خواهد شد.

نیک رزم، ادامه داد: دیگر آثار خلق شده در سوگواره هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم به تناوب در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات