عضو مجلس خبرگان:

ایران اسلامی چه با برجام و چه بدون آن به راهش ادامه می‌دهد

تبریز- عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای شیطنت استفاده می‌کنند، گفت: طرف‌های غربی برجام به بهانه‌‍ های مختلف توپ را به زمین ایران می‌اندازند اما جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت، چه با برجام و چه بدون آن به راه خودش ادامه می‌‎دهد.
کد خبر: ۹۴۵۷۱۶۳
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه بیان کرد: ملتی که در دوران دفاع مقدس عزیزانشان را فدا کرده بودند، امروز نیز بدون‌شک در تنگناهای اقتصادی ایستادگی کرده و دشمنان را ناامید می‌کنند.

وی به دیپلماسی خوب ایران اسلامی و روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه اشاره و بیان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای تمام شده است و در آینده بسیاری دیگر از کشورها نیز به این سازمان می‌پیوندند تا تصورات آمریکا مبنی بر زمین‌گیر کردن ایران با خاک یکسان شود.

ملت عراق عاشق اهل بیت هستند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری که در خطبه اول نماز جمعه این هفته مراغه راجع به اربعین سخن گفته بود، در خطبه دوم از برگزارکنندگان اربعین حسینی در ایران و عراق قدردانی کرد و گفت: ملت عراق عاشق اهل بیت بوده و برای زیارت اربعین احترام ویژه قایل هستند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: عراقی‌ها درب‌هایشان را به روی زائران باز کرده و موکب‌هایی ایجاد کرده‌اند تا از زائران میلیونی اربعین پذیرایی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان برخی از ضعف‌های طبیعی این آیین میلیونی را بزرگنمایی می‌کنند، بیان کرد: هدایت این همه زائر کار ساده‌ای نیست و ضعف‌هایی هم وجود دارد اما تلاش‌های مقبول مسئولان دو کشور در کنار حشدالشعبی و ملت‌های ایران و عراق ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین صرفا در مورد حرم سالار شهیدان سفارش شده است، اضافه کرد: بر همین اساس نیز به گفته مسئولان عراقی حدود ۲۰ میلیون نفر از ۸۰ کشور دنیا طی همین روزها به کربلا سفر کرده‌اند.

اجداد علامه هندی ایرانی‌تبار بودند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به فرارسیدن سالگرد مرزبان حریم تشیع مرحوم «سیدمهدی ابوظفر» معروف به علامه «میرحامدحسین هندی» که اجدادش اصالت نیشابوری داشتند، اشاره و بیان کرد: اجداد این عالم در زمان حمله مغول از نیشابور به هندوستان مهاجرت کردند و در نهایت نیز مرحوم سیدمهدی از نوادگان همین خانواده در آن کشور مایه خیر و برکت شد.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه علامه هندی مکتب اهل بیت را در آن کشور رواج داد، اظهار داشت: وی بزرگترین کتاب را برای دفاع از حریم امیرالمومنین (ع) با عنوان «عبقات الانوار» نوشت که حجم آن پنج تا ۶ برابر کتاب الغدیر علامه عبدالحسین امینی است.

مظلومیت فلسطینی‌ها در کشتار «صبرا و شتیلا» بازگو شود

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به کشتار «صبرا و شتیلا» طی حدود ۴۰ سال قبل در لبنان و لزوم بازگویی آن اشاره و بیان کرد: در اردوگاه‌های «صبرا» و «شتیلا» بیش از ۲۰ هزار پناهنده فلسطینی سکونت داشتند و شبه نظامیان مسیحی لبنان در آن دوران با کمک اسرائیل حدود سه‌هزار و ۵۰۰ نفر و به قولی پنج هزار نفر از آنان را به خاک و خون کشیدند و کارهایی شرم‌آور انجام دادند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه مظلومیت ملت فلسطین در طول تاریخ باید بازگو شود، بیان کرد: مسلمانان نباید در مورد چنین قتل‌عام‌هایی ساکت باشند و بر همین اساس نیز امام راحل حمایت از فلسطین را به صورت شفاف اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه‌ای نیز حمایت جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: سازمان ملل در آن زمان بیانیه برای محکومیت اسراییل نیز صادر کرد که هیچ فایده‌ای در پی نداشت.   

خدمات شهریار قابل تمجید است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به فرا رسیدن ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت مرحوم استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: خدمات شهریار قابل تمجید و برخی از اشعار ترکی و فارسی ایشان همچون حیدربابا شاهکار است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد طرفداران حیدربابای شهریار در خارج از ایران بیشتر است، اضافه کرد: حیدربابا فرهنگ ادبیات ترکی را گسترش داد و آن را به خارج از مرزهای ایران اسلامی کشاند.

ارسال نظرات