عضو مجلس خبرگان:

برجام در حل مشکلات تاثیرگذار است

تبریز- عضو مجلس خبرگان گفت: برجام همه مشکلات اقتصادی مردم را حل نمی‌کند اما تاثیرگذار است و حتی اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد آن ها را کاهش دهد، باری از دوش اقشار کم‌درآمد جامعه برداشته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۰۵۳
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان نسبت به یک توافق عزتمندانه و همراه با مصلحت‌اندیشی و حکمت ابراز امیدواری کرد و افزود: علاوه بر ایران، اروپا و آمریکا نیز به این توافق نیاز دارند و تنها مخالف جدی آن رژیم جعلی صهیونیستی است. 

وی در ادامه بازاریان این شهرستان را به تقوا و انصاف فراخواند و بیان کرد: برخی از اصناف با گرانفروشی به رکود بازار دامن می‌زنند و اهالی را مجبور می‌کنند تا برای خرید به دیگر شهرستان‌ها بروند. 

حجت الاسلام پورمحمدی خطاب به بازاریان تاکید کرد: اگر انصاف داشته باشید، خدا هم برکت می‌دهد و مشتری به سراغ شما می‌آید اما سربسته بگویم اگر انصاف و تقوا نداشته باشید، مشتریان خود را از دست خواهید داد. 

وی همچنین خطاب به مدیر جهاد کشاورزی مراغه که در صف نمازگزاران حضور داشت، بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را در نقطه شروع متوقف کنید تا جلو تخلف گرفته شود. 

آیت‌الله پورمحمدی، تشدید نظارت و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده شهر از سوی شهرداری را نیز مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: ساخت‌وساز بدون اخذ مجوز تبعات دیگری هم دارد و باید با آن مقابله شود.    

شیعیان مدیون مراجعی چون آیت‌الله خوئی هستند
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به فرا رسیدن سالروز ارتحال «آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی» و «آیت‌الله سیدابوالقاسم موسوی خویی» اشاره کرد و گفت: ما مدیون مراجعی چون  آیت‌الله خوئی هستیم و شیعه را در طول تاریخ همین مراجع حفظ کرده‌اند. 

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: مراجعی چون آیت‌الله خوئی در طول تاریخ به سختی تکرار می‌شوند تا جایی که 500 نفر از علمای برجسته چون آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله خراسانی، نابغه دوران سیدمحمدباقر صدر، میرزا جواد تبریزی و صدها عالم دیگر پای درس ایشان پرورش یافتند. 

وی با تاکید بر اینکه مرجعیت مقام نیابت امام زمان(عج) را در زمان غیبت بر عهده دارند، تصریح کرد: جایگاه مرجعیت در جامعه نباید کمرنگ شود و اهمیت تقلید را باید مدام به جوانان یادآوری کنیم. 

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: والدین و معلمان نیز وظیفه دارند تا اهمیت تقلید را برای جوانانی که تازه به سن بلوغ می‌رسند، گوشزد کرده و اهمیت آن را به خوبی تبیین کنند. 

وی همچنین به فرارسیدن هفتم صفر، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و اهمیت آن در میان برخی از مراجع اشاره کرد و از حاضران در مسجد جامع مراغه خواست تا  برای آن حضرت که در قبرستان بقیع مدفون است، سلام و صلوات بفرستند. 

امام جمعه مراغه با فرارسیدن سالروز وفات سلمان فارسی و عمار یاسر، دو نفر از صحابه پیامبر اکرم(ص) هم اشاره و بیان کرد: سلمان فارسی که به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید سلمان محمدی خوانده شود، 25 سال پس از وفات پیامبر (ص) در مدائن درگذشت و در آن زمان حکومت امیرالمومنین(ع) هنوز شروع نشده بود وگرنه در رکاب امیر حاضر می‌شد. 

حجت الاسلام پورمحمدی در مورد عمار یاسر نیز بیان کرد: تصور نکنید که در زمان شهادت جوان بود؛ ایشان در جنگ صفین ۹۳ سال داشت اما گوش به فرمان امیرالمومنین (ع) بود و جانش را هم در راه امیر فدا کرد.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) در مورد عمار فرموده بودند که گروه ستمگر شما را به شهادت خواهند رساند و همانطور هم شد و این صحابه پیامبر(ص) به دست گروه معاویه به شهادت رسید.

ارسال نظرات