خبرهای داغ:
تحلیل گر مسائل بین المللی:

رسانه‌ها برای اصلاح تصورات غیرواقعی از درآمد نفتی و بودجه عمومی روشنگری کنند

قدیری ابیانه گفت: برخی تصورات عمومی از درآمدهای نفتی و بودجه عمومی غیرواقعی است که برخی از این تصورات غلط موجب نارضایتی مردمی شده و مشکلاتی ایجاد می کند که لازمه حل آن روشنگری صحیح رسانه‌ها و بیان دقیق واقعیت‌ها است
کد خبر: ۹۴۵۱۸۷۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ محمدحسن قدیری ابیانه تحلیل گر مسائل بین المللی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه گلستان اظهار داشت: در حالی که شبکه‌های اجتماعی پر از مقایسه‌های نادرست عملکرد دولت ها توسط افراد ناآگاه و در برخی موارد مغرض است، اصحاب رسانه و خبرنگاران با همکاری کارشناسان به این ابهامات پاسخ نداده و شفاف‌سازی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: هدف رسانه ها رساندن صدای مردم به گوش مسئولان است ولی برخی رسانه ها در روشنگری و پاسخگویی به تصورات غلط ضعیف عمل کردند و رواج باورهای غلط و اشتباه یکی از مشکلات بزرگ کشور است.

قدیری ابیانه افزود: افرادی که دست به قلم می برند نباید اهل دروغ باشند و در راه رسیدن به اهداف باید مشکل فساد، معیشت، گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی را ریشه شناسی کرده و سپس برای حل آن راهکار ارائه دهند.

تحلیلگر مسایل بین المللی اظهار داشت: در دنیا با افزایش امید به زندگی سن بازنشستگی افزایش پیدا می کند ولی در ایران برعکس عمل می شود و با وجود افزایش امید به زندگی تعداد بازنشسته ها بیش از شاغلین است که امیدواریم سن بازنشستگی بالا برود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: حقوق های نجومی و پول های ناحقی که برخی افراد در دولت های قبل می گرفتند دیگر نباید داده شود و باید آن پول ها را نیز پس گرفت.

قدیری ابیانه گفت: افزایش حقوق در شرایط فعلی کشور به معنای چاپ بیشتر پول بدون پشتوانه است که منجر به کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و مشکلات اقتصادی دیگر می شود و به صلاح جامعه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار