در آستانه ماه محرم؛

خانواده‌های شهدای مداح قم تجلیل شدند

مداحان و شاعران پیشکسوت و خانواده‌های مداحان شهید قم همزمان با روز قشر بسیج مداحان و سالروز وفات امامزاده علی بن جعفر (ع)، طی مراسمی در آستان مقدس این امامزاده تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۷۱
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش روز قشر بسیج مداحان و یادبود شهدای مداح قم طی مراسمی به همت کانون مداحان استان، همزمان با شب وفات امامزاده علی بن جعفر (ع) در آستان مقدس این امامزاده نورانی برگزار شد.

«امیر جعفری» معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی در این مراسم، به بیان اهمیت مطالبات رهبری از مداحان و موضوع جهاد تبیین در هیئات مذهبی، استفاده از اشعار هدفمند و فراگیر و اثرگذار در مجالس حسینی و همچنین تاثیرگذاری فوق العاده یک بیت شعر از ساعت‌ها سخنرانی، پرداخت.

حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز عنوان کرد: سرود سلام فرمانده در دنیا جریان ساز می‌شود، اما هیات‌های ما، چون شعار واحدی ندارند، با این ظرفیت عظیم همچون پیاده روی اربعین، تعداد بالای سخنران و مداح در کشور و همچنین برگزاری مراسمات خانگی، مساجد، مدارس، اماکن زیارتی و... در کار جریان سازی بسیار ضعیف هستند.

در مراسم فوق همچنین حجت الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه در مورد جایگاه عزاداری سیدالشهدا (ع) در روایات و بین مردم به ایراد سخن پرداخت.

ارتباط زنده با کربلای معلا، مرثیه خوانی حاج احمد شمس و دیگر مداحان اهل بیت (ع) در استقبال از ماه محرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در مراسم فوق از خانواده مداح شهید حسین مالکی نژاد، مداح جانباز سید جواد هاشمی، محمودنژاد مداح، شاعر و برادر دو شهید، مداح و برادر شهید علی صادقی و نیز مداحان و شاعران پیشکسوت به نام‌های علیرضا زنگی، محمد نادری، احمد عرب، حسینعلی محمودی، محمد مستمری، اصغر کابلی، ابوالفضل آسمانی، عباس یامولا و حسن ابوالقاسمی با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار