خبرهای داغ:
سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

کشف احتکار ۴۷۵ تن گندم در کبودراهنگ

همدان-سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان از کشف احتکار ۴۷۵ تن گندم و پلمب سیلوی گندم در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۵۰
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

مرضیه یونسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: دو نفر متهم به اتهام احتکار علاوه بر الزام به عرضه گندم به نرخ مصوب، به پرداخت بیش از ۴ میلیارد ریال جزای نقدی نیز محکوم شدند.

وی افزود: بر اساس گزارش اداره صمت کبودراهنگ مبنی بر احتکار بیش از ۴۷۵ تن گندم به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال در یکی از سیلو‌های این شهرستان و پلمب این سیلو به دلیل عدم ثبت در سامانه جامع تجارت و سامانه سیپا ۲ اداره غله و خدمات بازرگانی، متهم اقدام به فک پلمب غیر قانونی کرده و گندم‌ها را تخلیه و به انبار شخص دیگری منتقل کرده بود.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تعزیرات حکومتی این شهرستان پس از جری تشریفات قانونی و صدور رای مقتضی با توجه به اینکه هیچ یک از انبار‌ها ثبت سامانه نشده و اتهام احتکار هر دو متهم احراز شده، متهمین را در دو پرونده جداگانه علاوه برالزام به عرضه گندم به قیمت مصوب، در مجموع به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد که جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

وی در خصوص فک پلمب غیر قانونی نیز قرار عدم صلاحیت به شایستگی و صلاحیت محاکم عمومی صادر و متهم به دادسرا معرفی شد.  

یونسی ادامه داد: ضمن تشکر از اصناف قانونمند و متعهد، با واحد‌هایی که قصد سوء استفاده از موقعیت بازار را دارند با قاطعیت برخورد می‌کنیم و آماده دریافت گزارشات مردم عزیز از طریق  تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir. هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار