خبرهای داغ:
سردار صالح:

معنویت عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود

همدان-یکی از رزمندگان دفاع مقدس بابیان اینکه معنویت عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود،گفت: حوادث نشان می‌دهد قدرتی الهی و پنهان پشت سر انقلاب بوده وبا انجام کار تبلیغی و فرهنگی برای انقلاب، دست ما را می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۷۱
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی‌اصغر صالح در یادواره شهدای گردان ۱۵۱ مسلم بن عقیل ملایر که در مسجد جامع شهر ملایر برگزار شد، حادثه غدیر در تاریخ را حادثه‌ای بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: متأسفانه امروز غدیر برای ما یک مسئله ناشناخته است.

وی با بیان اینکه خطبه غدیر فقط به صورت سطحی برای مردم بیان شده است، افزود: حدیث غدیر یک حدیث واجب است و پیامبر(ص) فرمود که حاضران به غایبان برسانند و تا قیامت این مهم باقی است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه خطبه غدیر باید برای همگان تبیین و تشریح شود، تأکید کرد: خانواده‌ها باید این حدیث را برای فرزندان خود بخوانند تا واقعه غدیر برای آنها روشن شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ سرفصل از ۴۲ سرفصل خطبه غدیر درباره ولایت است، گفت: طبق سخن پیامبر(ص)، کسی که ولایت امیرالمؤمنین(ع) را نپذیرد، ملعون است.

صالح با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) حتی از زنان بیعت گرفتند، اضافه کرد: این نشان دهنده سیستم مدرن حکومتی مسلمانان در ۱۵۰۰ سال پیش است که زنان نیز در آن نقش داشتند.

وی ادامه داد: طبق فرموده حضرت زهرا(س) مَثل امام مَثل کعبه است، یعنی مردم باید به دور امام بگردند و چون مردم گرد امیرالمؤمنین(ع) نبودند، کافر شدند.

این رزمنده دفاع مقدس به دلایل مرتد شدن مردم در زمان امیرالمؤمنین(ع) طبق سخنان حضرت زهرا(س) اشاره و مطرح کرد: عدم ایمان مردم، خیانت خواص به امیرالمومنین(ع)، زندگی قبیله‌ای و تبعیت از رئیس قبیله و تهدید و ترس مردم سبب شد که امیرالمؤمنین(ع) را نپذیرند و مرتد شوند.

وی تأکید کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) امت حال حاضر از امت زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بهتر هستند چراکه ۴۲ سال است پای کار جمهوری اسلامی ایستادند.

صالح با تأکید بر اینکه بصیرت بالای مردم سبب شده که آنها از مسئولان کشور جلوتر باشند، گفت: برخی از مسئولان در فتنه‌های متعدد سقوط کردند اما مردم با بصیرت کشور با وجود همه مشکلات و سختی‌ها پای کار نظام ایستادند.

وی سانسور پیشرفت‌ها و تضعیف دستاوردهای کشور و نیز برجسته‌سازی پیشرفت دشمنان در شبکه‌های مجازی را از جمله اهداف دشمنان برشمرد و بیان کرد: آنها تلاش می‌کنند مشکلات کوچک جمهوری اسلامی را برجسته کنند این در حالی است که تمام این مشکلات در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.

این رزمنده دفاع مقدس ناامید کردن مردم و فاسد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی و مسئولان را از دیگر اهداف دشمنان دانست و یادآور شد: دشمنان می‌خواهند اعتراض مردم را به خیابان‌ها کشانده و سپس به اغتشاش تبدیل و کشته‌سازی کنند.

وی مطرح کرد: اختلاس و دزدی در همه جای دنیا وجود دارد و در ایران نیز به علت نفوذ در بین مسئولان اتفاق می‌افتد که البته باید از آن جلوگیری کرد.

صالح تضعیف چهره قهرمانان کشور از جمله شهید قاسم سلیمانی را از دیگر اهداف دشمنان برشمرد و بر ضرورت برگزاری یادواره شهدا و معرفی آنها به جوانان تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «در آینده حوادثی اتفاق می افتد که تابه حال اتفاق نیفتاده است» اشاره کرد و افزود: تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگ‌ترین تشییع‌های تاریخ شیعیان است.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان حدود ۴۰ سال تلاش می‌کردند طوری جلوه دهند که مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند اما تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی همه این تئوری‌ها را بر هم زد.

وی خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور عراق را از جمله حوادثی دانست که حاج قاسم پیش‌بینی کرده بود و گفت: آمریکا برای مسلط شدن بر عراق و منطقه، میلیاردها دلار هزینه کرد اما با تصویب مجلس عراق مجبور به خروج از این کشور شد.

صالح همچنین فرار نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را فاجعه خواند و مطرح کرد: نیروهای آمریکایی به علت آغاز نهضت‌های آزادی بخش در جبهه مقاومت، با ذلت در حال خروج از منطقه هستند.

وی برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را از دیگر حوادثی برشمرد که حاج قاسم سلیمانی پیش بینی کرده بود و افزود: درخشش سرود «سلام فرمانده» در پنج قاره، نشان می‌دهد که به قول امام خمینی(ره) ما انقلاب‌مان را صادر می‌کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس با تأکید بر اینکه معنویت عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: همه این حوادث نشان می‌دهد که قدرتی الهی و پنهان پشت سر انقلاب بوده و با انجام کار تبلیغی و فرهنگی برای این انقلاب، دست ما را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اتحاد ایران، چین و روسیه به عنوان دشمنان آمریکا شرایط را برای این کشور پیچیده کرده است.

صالح با بیان اینکه کشور ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، اضافه کرد: انتهای این پیچ تاریخی شکست آمریکا را در پی دارد اما باید صبر و تحمل داشته باشیم.

* شهدای ما در مسیر امام راحل حرکت کردند

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ما امروز مدیون خون شهدایی هستیم که برای ما آبرو خریدند و دل به دریا زدند تا ما در امنیت و آسایش باشیم.

سرهنگ علی اصغر فارسی با بیان اینکه  ۵۵۵ نفر از گردان مسلم بن عقیل به خیل شهدا پیوستند، تصریح کرد: این شهدا با ارادتی که به مولایشان اباعبدالله(ع) داشتند در این مسیر قرار گرفتند و ما امروز منتظر شفاعت این شهدا در زندگی خود هستیم.

وی برگزاری یادواره شهدای گردان مسلم بن عقیل همزمان با شهادت حضرت مسلم را اتفاقی بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مسلم نماینده امام زمان خود برای حضور ایشان در بین کوفیان بود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به شهادت مسلم و نحوه مهمان‌نوازی کوفیان از او اشاره کرد و گفت: کسانی که ادعای حمایت از امام حسین(ع) را داشتند به خاطر حب دنیا نماینده امام زمان خود را به شهادت رساندند؛ این درس بزرگی برای ما است که  اجازه ندهیم زرق و برق دنیا حمایت مان از امام زمان را کم کند.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما ثابت کردند همانند شهدای صدر اسلام بوده و در برابر دنیا ایستادند، خاطرنشان کرد: شهدای ما در مسیر امام راحل حرکت کردند و هرگز امام امت را تنها نگذاشتند.

فارسی با بیان اینکه وظیفه امروز ما نیز در این برهه حساس پیروی از مسیر ولی فقیه و امام حاضر است، اضافه کرد: در واقع همه ما باید به عنوان سرباز در مسیر ولایت حرکت کرده و زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در عرصه حساسی از تاریخ قرار داریم، گفت: مقاومت در حال شکل‌گیری است و ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف از جمله لبنان، یمن و... بسیج تشکیل دادند تا زمینه‌ساز ظهور باشند و ما نباید از قافله عقب بمانیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: تجربه بسیج را ما به دنیا صادر کردیم و نباید از ارتش بسیجی که زمینه‌ساز ظهور است، عقب بمانیم بلکه باید در مسیر رهبری، نماینده امام زمان‌مان را یاری کنیم.

در ادامه این مراسم از کتاب «عزیز کرده» که مستندی از زندگینامه سردار شهید حسن تاجوک است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار