در شهرستان فارسان برگزار شد؛

اجرای طرح بازی های بومی محلی در پارک قلمستان

به همت بسیجیان حوزه مقاومت امام علی علیه السلام شهرستان فارسان طرح بازی های بومی محلی در پارک قلمستان شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۸۶
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت امام علی علیه السلام شهرستان فارسان طرح بازی های بومی محلی در پارک قلمستان شهرستان فارسان برگزار شد. فرمانده سپاه ناحیه فارسان در این خصوص گفت: با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس و شرایط مناسب هوا معمولا خانواده ها بیشتر از گذشته به تفریح رفته و معمولا پارک ها و مناطق سرسبز را برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب می کنند.

سرهنگ پاسدار علیرضا عربی، ادامه داد: پارک قلمستان یکی از مناطقی است که مقصد خوبی برای خانواده ها است و معمولا یکی از مناطق شلوغ است که جای کار فرهنگی زیادی دارد، در این راستا جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام با اجرای طرح بازی های بومی محلی در این پارک تفریحی تلاش می کنند تا علاوه بر ایجاد مکانی امن و شاد با کار فرهنگی اوقات مناسبی را برای خانواده ها فراهم کنند.

وی گفت: بازی های بومی و محلی از جمله فعالیت هایی هستند که ریشه در تاریخ، هویت و فرهنگ ملی هر قوم دارند، نام این بازی ها در هر منطقه ای از فرهنگ مردم آن دیار متاثر است و رابطه ای نزدیک با رفتار، شیوه زندگی و رسوم خاص مردم هر محل دارد، بطوری که مقبولیت عام پیدا کرده است، این بازی ها با ساده ترین امکانات موجود طیف وسیعی از اقشار مردم را تحت پوشش قرار می دهد، اجرای برنامه های این چنینی می تواند در بازسازی فرهنگ ایرانی اسلامی تاثیر گذار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار