رئیس جمهور در شورای اداری چهارمحال و بختیاری:

طرح جامع آب با شفافیت مبتنی بر قانون و توام با عدالت تهیه شود

دکتر سیدابراهیم رئیسی گفت: طرح جامع برای استفاده از آب شرب و کشاورزی با شفافیت مبتنی بر قانون و توام با عدالت تهیه شود.
کد خبر: ۹۴۳۸۲۰۶
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس جمهور در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام میلاد امام رضا علیه السلام، گفت: سیره امام رضا علیه السلام توجه ویژه به مردم است. زندگی امام رضا علیه السلام  توجه به مردم برای رضای خدا بود.

مدیران تحول آفرین و همراهی مردم شرطِ موفقیت طرح های دولت است

آیت الله سیدابراهیم رئیسی،  همراهی مردم را برای موفقیت در طرح های  دولت ضروری دانست و گفت: اگر همراهی مردم را نداشته باشیم هیچ کدام از طرح ها و اعتبارات اثر بخش نخواهد بود.

رئیسی گفت: بعد از انجام واجبات و فرائض هیچ کاری مهم تر از  ادخال سرور برای مردم و مؤمنین وجود ندارد. آن هم کدام مردم؛ مردمی که در عشایرش 10 هزار شهید دادند، در استانش بیش از دو هزار شهید. مردمی که صاف اند، صادق اند با صفا هستند.

رئیس جمهوری، انتخاب مدیران تحول آفرین و کاردان را شرط حل مشکلات دانست و گفت: ظرفیت ها در استان کم نیست. آمار ها نشان دهنده این است که می شود در این استان فقر، بیکاری دغدغه مردم نباشد. دغدغه هایی که مسئولان و نمایندگان فرمودند و رفع  آن در برنامه های مصوبات سفر هست اما شروطی دارد.

آقای رئیسی در تبیین شروط و الزامات اجرای قانون و پیگیری مصوبات اظهار کرد: اولین شرط آن است که مدیران چهره های با انگیزه تحول گرا مدیرانی کارآمد باشند. کسانی که با شما کار می کنند موضوع و دغدغه شان مردم باشد.

وی گفت: احیای ظرفیت هایی که در استان کم نیست در این استان بیکاری را به حداقل ممکن کاهش دهد و مردم در جای جای استان دغدغه نداشته باشند. دغدغه هایی که مسئولان مطرح کردند، مدیران بدانند آنها هستند که باید در این میدان فعال باشند.

انگیزه مدیران کارآمدتر از اعتبار و برنامه است

رئیسی، انگیزه مدیران را کارآمدتر از اعتبارات و برنامه ها در حل مشکلات دانست و تاکید کرد: اگر احساس می کنید مدیر یا کارشناسی انگیزه تحولی ندارد او را در حاشیه قرار دهید، نباید کارها را معطل کسی کنیم.

حجت الاسلام رئیسی اضافه کرد: احترام به انجام کار مردم لازم تر از احترام به اوست. باید در نزد خدا پاسخگو باشیم.  همه عزیزند اما به انسان های خاص می توان اعتماد کرد که در این میدان پیگیری کنند و کارنامه موفق داشته باشند انجام طرح ها را نباید معطل مسئولی کرد که انگیزه نداشته باشد.مردم اعتماد شان نسبت به کارامدی در کشور باید ارتقا پیدا کند این اعتماد سرمایه ملی ماست. نشاط ملی ما وقتی اتفاق می افتد که مردم این را احساس کنند.

رئیسی تصریح کرد: در نظام اداری مشکل ما تشریف است، زمان از دست می رود. رهبری در روستای لبد رفتند مردم همچنان تشکر می کنند از ایشان و مردم ابراز اخلاص کردند.

رئیس جمهور گفت: شرمنده لطف مردم بختیاری در این منطقه  هستیم. تامین راه های مواصلاتی در آن منطقه و آب مورد تاکید است. عشایر ما با استعداد هستند در دوران کرونا از تحصیل بازماندند،  این مشکلی است که باید دنبال و حل کنید.

وی افزود: در نظام اداری به تاخیر انداختن کارها یکی از آفات نظام اداری کشور است و حق الناس خیلی مهم است پناه می بریم به خدا اگر با حق الناس از دنیا برویم.

رئیس جمهور ادامه داد: تاکید می کنم مسایلی که در دولت پیگیری می شود به عنوان ضرورت های نظام و به تعبیر رهبری کار های روی زمین افتاده است، که مردم باید احساس کنند کار متفاوتی به دست شما انجام شده است.

مهم ترین مسئله در مدیریت آب عدالت است

رئیسی گفت: از نکات محوری و مسئله مهم در استان مسئله آب است این منطقه آب قابل توجهی دارد زمانی اینجا 10 میلیارد متر مکعب اب داشتیم الان تبدیل شده به 3 میلیارد چه در آب شرب چه در کشاورزی و صنعتی، در استان و استان های دیگر به میزانی که قبلا بود آب نیست. برای حل آن هم باید دعا کرد هم باید مدیریت کرد.

او ادامه داد: مدیریت آب خیلی مهم است. شرط مهم مدیریت آب همکاری مردم و کسانی که بهره مند می شدند و می شوند.

رئیس جمهور گفت:  در مدیریت آب شرب از مهمترین مسائل سخت عدالت است که هیچ کس با عدالت مخالفت ندارد. همه بدانند طرح جامع برای استفاده از آب شرب و کشاورزی با شفافیت مبتنی بر قانون و توام با عدالت تهیه شود. نخبگان استان بدانند این میزان اب داریم نکته ای که باید عنایت شود شرط موفقیت همکاری مردم است. برای مردم تبیین شود این میزان آب هست و چه مقدار به شرب کشاورزی اختصاص دارد. آب کم شده و یکی از کارهای وزرات نیرو این است که پیگیری کند آب چطور افزایش یابد.

رئیسی افزود: الگوی کشت مناسب داشته باشیم، اگر نداشته باشیم آبی که باید در شرب استفاده شود ممکن است در کشاروزی استفاده شود. با همکاری مردم و نخبگان می توانیم این کار را مدیریت کنیم مردم به هم بدبین نباشند خوش بینی و حسن نیت داشته باشند و مدیریت آب با همکاری مردم صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در دولت بنا نداشتیم فقط مشکل را ببینیم. ما با همکاری مردم وراهکارهای نخبگان باید گره را باز کنیم برخی گره ها مردم را رنج می دهد، با عنایت خدا و کمک مردم گره گشایی حاصل می شود.

اجازه ندهید حق هیچ کس ضایع شود نخبگان نظرات اصلاحی را بدهند.

رئیسی، سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری را بسیار ضروری دانست و گفت: رشد اقتصادی در کشور ،افزایش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری است.  برای جذب سرمایه بین استان باید تلاش کرد،دولت هم تلاش می کند.

رئیس جمهور افزود: صنعت گردشگری این مناطق ظرفیت گردشگری بالایی دارد. از وزیر نیرو می خواهم سد باباحیدر که بیش از 10 سال طول کشیده با کمک مردم به سامان برسد و تکمیل شود. دولت هدایت و نظارت داشته باشد؛ اما بخش خصوصی فعال باشد.

هویت انقلابی هویت مردم استان است

وی با تاکید بر آقایانی که در کسوت مدیریت در حوزه های اقتصادی فرهنگی هستند، اظهار کرد: این صنعت گردشگری باید توسعه پیدا کند. رهبر فرمودند اولین توصیه من به شما این است که نگذارید انقلاب را تهی از هویت کنند، نگذارید هویت انقلابی را از مردم بگیرند، هویت انقلابی هویت مردم استان است، مردم اثبات کردند در عرصه های مختلف دارای این هویت هستند آنها  مردمی هستند که ولی نعمت ما هستند مسئولیت ما را دو چندان می کنند. این جنگل های بلوط را مردم محافظت می کنند.

رئیسی گفت: نسبت به زیرساخت های ورزشی باید اقدام کنیم. جزء مصوبات سفری که تاکید دارم به این موضوع توجه شود.

کار و اشتغال موضوع مشترک استانهای زاگرس نشین است

وی، مسئله کار و ایجاد اشتغال را موضوع مشترک استانهای زاگرس نشین دانست و افزود: اگر صنعت گردشگری در استان فعال شود صنایع تبدیلی باید فعال شود و نرخ اشتغال افزایش یابد.

رئیسی افزود: کارخانه حجاب رفتم گفتند قادریم نیاز چادر مشکی کشور را برطرف کنیم اما یکی از موارد جلوگیری از واردات بی رویه در کشور است. بنیاد پیگیری کند این ظرفیت فعلی افزایش پیدا کند.

ضرورت رونق تولید دانش بنیان در کشتارگاه جونقان و معادن استان

حجت الاسلام رئیسی با انتقاد از اینکه کشتارگاه جونقان با 10 درصد ظرفیت خود کار می کند ادامه داد: به وزیر تاکید کردم این کشتارگاه سریع با کمک مدیریت جهاد کشاورزی و دانشگاه باید کنار هم قرار بگیرند تا تولید رونق بگیرد تولید و دانش بنیان است دانایی ضمیه شود به توانایی ها.

وی گفت: مسئله دیگر معادن استان است که بهره برداری می شود ولی کم است یکی از نکات این است که معادن را درست بهره برداری کنیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: دشمن تصور می کند با محدودیت های می تواند ما را  متوقف کند اما ما ثابت کردیم که متوقف نمی شویم.

رئیسی افزود: آیت الله دهکردی شخصیت برجسته و بی بی مریم باید برای نسل های جدید گفته شود زیرا مفاخر استان باید شناخته شوند.

به گستردگی همه داشته هامان مورد تهدید هستیم

رئیس جمهور گفت: به گستردگی همه داشته هامان امروز مورد تهدید هستیم نیروی انسانی کارامد مغزهای متفکر و صنعت پیشرفته که به گستردگی همه داشته هایمان تهدید مان می کنند. نیروی انسانی کار آمد داریم، در حوزه نانو، کشاورزی هسته ای  و در همه ی این چهل سال برای این داشته ها تهدید می شویم.

رئیسی افزود: بزرگترین موفقیت ما این است که سخنگوی کاخ سفید می گوید تحریم های فلج کننده برای ایران بی اثر بود. این ها ما را متوقف نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر دیروز نیروی مسلح از مرزهای ما دفاع کردند، امروز همه در عرصه تولید می توانند سنگربان باشند.

رئیسی به مدیران چهارمحال و بختیاری سفارش کرد: معطل بروکراسی تهران نباشید. متوقف کردن کارها با هماهنگی متفاوت است. استان خیلی از کارها از دستش بر می آید اما باید اراده کند.

وی در پایان خطاب به مسئولان، تأکید کرد: با همکاری مدیران تلاش کنید، تا مردم احساس کنند کاری انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار