خبرهای داغ:
به مناسبت دهه کرامت؛

جشن های "زیر سایه خورشید" در استان سمنان برگزار می شود

مسئول شبکه جوانان رضوی استان سمنان گفت: به مناسبت دهه کرامت جشن های زیر سایه خورشید با حضور کاروان های خدام حرم مطهر رضوی در استان سمنان از 13 خرداد برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۷۳
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

مجید ترحمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان در مورد ویژه برنامه های دهه کرامت امسال و برپایی جشن های زیر سایه خورشید در این استان اظهار داشت: با برگزاری جلسات هماهنگی در استانداری و شهرداری تلاش داریم برنامه های متنوعی را در این ایام خاص برگزار کنیم و امیدواریم با هم افزایی و هماهنگی تمامی دستگاه ها بتوانیم نشاط عمومی را در استان و کشور ایجاد کرده و دهه فجر دیگری را در دهه کرامت امسال رقم بزنیم.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان سمنان با بیان اینکه یک گروه از خادمان رضوی متشکل از پنج نفربه مناسبت دهه کرامت از ۱۳خرداد وارد استان سمنان می شوند گفت: این گروه به هشت  شهرستان این استان سفر و برنامه های مختلفی را اجرا می کنند.

وی با اشاره به اینکه یک سرپرست، مداح، مبلغ و دو تن از خادمان رضوی اعضای این گروه را تشکیل می دهند  اظهارداشت: شهرهای سرخه، مهدیشهر،گرمسار، آرادان، میامی، شاهرود، دامغان و سمنان به ترتیب میزبان برنامه های گروه خادمان رضوی هستند.

ترحمی عنوان کرد: تبلیغ سبک و سیره حضرت امام رضا(ع) اشاعه محبت اهل بیت(ع) از جمله گفتمان های اصلی این کاروان است.و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور مهمترین اهداف برگزاری جشن های زیر سایه خورشید است.

 ترحمی یادآور شد: مهمترین دالیل موفقیت این جشن ها به عنوان یکی از ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت تدابیر مناسب اتخاذ شده در برنامه ها توسط این نهاد و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت رضا(ع) است.

 مسئول شبکه جوانان رضوی استان سمنان بیان کرد: کمک به محرومان با همکاری گروههای جهادی و خیران، برپایی سفره های کرامت رضوی، اهدای جهیزیه به زوج های جوان  نیازمند، پویش نذر امام رضا(ع) و اطعام ساده از جمله برنامه هایی است که در سطح استان سمنان برگزار خواهد شد.

ترحمی معرفت افزایی با محوریت توجه به تمدن سازی مکتب اهلبیت(ع)، تسهیل در جریان زیارت، خدمت رسانی کریمانه، محبت و ارادت و دانش بنیان بودن را ازجمله اصول حاکم بر برنامه های جشن های زیر سایه خورشید برشمرد و افزود: در این ایام ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی با همکاری گروه های مختلف برگزار می شود.

مسئول شبکه جوانان رضوی در استان سمنان به این نکته نیزاشاره کرد که دهه کرامت امسال با ایام 14 و15 خرداد و سالروز ارتحال رحلت امام خمینی(ه)همزمان شده است و از همین رو برنامه های این ایام متفاوت از سال های گذشته تدارک و پیش بینی شده است و با توجه به شعار سال و شعار دهه کرامت، توجه ویژه به علم و فناوری و فعالیت های دانش بنیان مدنظر بوده است و در همین راستا، برجسته سازی لقب عالم آل محمد(ص)یکی از مأموریت های ما در اجرای برنامه های این دهه خواهد بود.

 ترحمی به اصول حاکم بر برنامه های دهه کرامت امسال اشاره  کرد و گفت: ترویج سنت و سیره حضرت رضا(ع)، ارتقاء فرهنگ جهاد عالمانه و خستگی ناپذیر و همچنین ترسیم و ترویج مکتب تمدنی امام رضا(ع)، از اهداف اصلی در برگزاری برنامه های دهه کرامت امسال است.

وی ادامه داد: سعی داریم در ایام دهه کرامت فضایی بانشاط و امیدآفرین را در جامعه ایجاد کنیم تا در روحیه مردم تأثیرگذار باشد و دعا کنیم که با استعانت از خداوند متعال و ائمه معصومین(ع)مشکالت مردم برطرف شود. 

مسئول شبکه جوانان رضوی خاطرنشان کرد: برای دهه کرامت امسال شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، جهاد عالمانه»به عنوان شعار دهه کرامت انتخاب شده است که امیدواریم با هماهنگی و همافزایی هر چه بیشتر در سطح استانی، شاهد برگزاری برنامه های باشکوهی در این ایام باشیم.

ترحمی زیارت و جهاد تبیین را از دیگر موضوعات مورد توجه در  برنامه های امسال این ایام دانست و گفت: همه ما موظف هستیم خدماتی که نظام جمهوری اسالمی ایران، شهدا و مسئولان انجام داده اند؛ اما در تبیین این خدمات کوتاهی شده است را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و از همین رو امسال در برنامه های دهه کرامت بیشتر به این مهم توجه خواهد شد.

 وی به یکی دیگر از اقدامات ویژه در دهه کرامت امسال اشاره کرد و گفت: امسال درآستان قدس رضوی، هر روز از این دهه را به نام یک گروه خاص و فرصتی برای تکریم از آنها اختصاص داده ایم که در این راستا، نخستین روز از این دهه، مصادف با میلاد حضرت معصومه(س)ویژه بزرگداشت مقام دختران خواهد بود. سایر روزهای این دهه نیز به بزرگداشت مادران و پدران، کودکان و دانش آموزان، جوانان و دانشجویان، زائران و گردشگری زیارت در سطح بین الملل، فرماندهان و خانواده ایثارگران، توان یابان و مددجویان، کارگران، تولیدگران ودانش بنیان ها، تشکل های مردمی و اساتید، معلمان و دانشمندان اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار