خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند خبر داد

ضبط و معدوم‌سازی یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در نهاوند

نهاوند-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از ضبط و معدوم‌سازی یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۰۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

دکتر میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: با توجه به طرح تشدید نوروزی و جلوگیری از شیوع آلودگی‌های ناشی از فساد انواع فرآورده‌های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی طرح ویژه ایام مبارک ماه رمضان از تاریخ  ۱۴ فروردین ماه تا  ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه توسط  یک اکیپ ثابت و دو سیار کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بیش از ۳۵۰ واحد مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: به منظور نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ وماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و ... از تعداد بیش از ۸۵۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از قبیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کبابی‌های داخل شهر و بین جاده‌ای، کارگاه‌های بسته‌بندی و واحد‌های مواد خام دامی بازدید و مقدار یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با اشاره به این‌که طی ماه مبارک رمضان امسال، با هفت خودروی عرضه کننده غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی برخورد شد، افزود: طی این مدت، به طور میانگین سه اکیپ نظارتی در سطح شهرستان از ساعت ۸ تا ۲۰ از مراکز فروش، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، رستوران‌ها و کبابی‌ها بازدید داشتند.

وی در پایان از همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۸۱۳۳۴۲۹۱۲۶ یا به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات