خبرهای داغ:
یک کارشناس مشاوره دینی و مذهبی خانواده:

مهمترین منشا تعارضات اجتماعی، مشکلات و تعارضات خانوادگی است

تبریز- یک کارشناس مشاوره دینی و مذهبی، گفت: خانواده مهمترین منشا آرامش یا تعارضات اجتماعی است و از آنجایی که به تشکیل اجتماع بشری منجر می شود، نقشی مستقیم در هم فکری یا تعارضات اجتماعی دارد.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۹۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مسعود نورعلی زاده در جمع کارکنان سپاه میانه اجتماع را متشکل از خانواده های کوچک قلمداد کرد و محور اصلی تنش ها و درگیری های اجتماعی را تنش ها و مشکلات خانوادگی دانست.

وی اظهار داشت: وجود خصوصیاتی همچون هم سانی، هم کفّی، قناعت پیشگی و دوری از تجملات زاید، معنویت، بصیرت و دشمن شناسی و نهایتا حاکمیت عشق و محبت و تلاش برای رشد همدیگر در بستر خانواده ها، ما را به داشتن اجتماعی ایده آل و به دور از تعارضات مخرب نزدیک تر خواهد کرد.

  حجت الاسلام نورعلی زاده با اشاره به طبیعت متفاوت انسانها، تعارضات و اختلافات را امری طبیعی دانست و بیان کرد: نقصان تعارضات و وجود افکار مشابه به نوعی مانع از رشد و بالندگی می شود لذا تعارضات امری ضروری است اما آنچه مهم است تلاش در درک متقابل، حاکمیت تجارب آرا و اجتناب از تعارضات مخرب است.

   استاد مشاوره دینی و خانوادگی بر تقویت تعارضات سازنده و اجتناب از جنگ قدرت و رقابت در بستر خانواده ها تاکید کرد و متذکر شد: در محیط خانواده به عنوان اجزای کوچکی از اجتماع می بایست نقش و جایگاه اعضای خانواده حفظ شده و ویژگی های شخصیتی متفاوت آنها مورد توجه و احترام واقع شود و در عین حال تلاش شود تا با درک متقابل بین اعضا، از تعارضات موجود شخصیتی در جهت پیشبرد اهداف و رشد و بالندگی جمعی بهره گرفته شود.

    حجت الاسلام نورعلی زاده مهمترین و کلیدی ترین عامل حداقل سازی تعارضات از منظر آموزه های اسلامی را وحدت و همدلی ناشی از توحید محوری و حاکمیت دین عنوان کرد و افزود: خدامحوری و حاکمیت دین، تعارضات و تنش ها را کاهش داده و آشفتگی روابط را تبدیل به مودت و محبت خواهد کرد.

   کارگاه سبک زندگی اسلامی با محوریت "ایران جوان بمان" به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار