کارشناس تغذیه :

تغذیه صحیح مهمترین راهکار برای پیشگیری ازاغلب بیماری هاست

کارشناس تغذیه ، تغذیه علمی و صحیح به همراه ورزش و فعالیت فیزیکی منظم را از مهمترین راهکارها برای پیشگیری ازاغلب بیماری ها و حفظ سلامت انسان دانست.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۱۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری، همزمان با هفته سلامت کارشناس تغذیه در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان گفت: اضافه وزن، فشار و قندخون بالا، عدم مصرف میوه‌جات و سبزیجات و... از مشکلات شایعی هستند که تغذیه صحیح یکی از راه‌های کنترل آنها است و در صورت عدم توجه به آنها میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین سرطان‌ها افزایش می‌یابد.

خانم آزاد افزود: تغذیه ای که بر اساس اصول علمی و با در نظر گرفتن کلیه نیازهای بدن تنظیم شده باشد موجب تامین سلامت انسان می شود و در صورتی که به غیر از این عمل شود موجب اختلال در عملکرد کل سیستمهای بدن شده و باعث از دست رفتن قوای جسمی و روانی در انسان خواهد شد لذا رعایت برنامه غذایی خوب و متعادل می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و بر شادابی فرد نیز تاثیر گذار باشد .

وی خاطر نشان کرد: البته لازم به ذکر است که غذای سالم به تنهایی موجب حفظ سلامتی نمی شود؛ بلکه تغذیه صحیح در کنار ورزش و فعالیت فیزیکی منظم، پرهزیز از مصرف دخانیات، کنترل استرس، جلوگیری از آلودگی های محیطی و زمینه ژنتیکی مطلوب و ... سلامت فرد را تضمین می می کند.

این کارشناس در پایان عنوان کرد: تغذیه خوب، میزان انرژی بدن را در چنان سطح مطلوبی حفظ می کند که از افت ناگهانی قند خون و سست شدن فرد در انجام عملکردهای روزانه خبری نخواهد بودهمچنین تغذیه سالم چیزی هست که برای رسیدن و حفظ آن، باید توجه و دقت زیادی به خرج داد ممکن است لازم باشد که از خوراکی هایی که همیشه مورد علاقه مان بوده، صرف نظر کرده و یا روش های آشپزی خود را تغییر دهیم به خاطر داشته باشید که تغذیه سالم نه تنها در گرو مواد اولیه غذایی، بلکه درروش های طبخ آن ها نیز می باشد بسیاری از مواد غذایی سالم، با انتخاب روش طبخ اشتباه به غذاهای مضر تبدیل می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار