خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان:

شهید «شمسی‌پور» نماد اخلاق و جهاد است

همدان-مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با اشاره به انتخاب شهید «شمسی‌پور» به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور، ایشان را نماد اخلاق و جهاد معرفی کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۵۱
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

علیرضا احمدوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به انتخاب شهید «علیرضا شمسی‌پور» به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال جاری اظهار کرد: سازمان بسیج ورزشکاران کشور همچون دیگر اقشار بسیج، هر ساله در راستای بزرگداشت شهدا، ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر و انتقال معارف و ویژگی‌های شخصیتی، معنوی و اخلاقی شهدا به جامعه ورزش کشور، از بین شهدای ورزشکار، شهیدی را به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال شهید «علیرضا شمسی‌پور» از شهدای ورزشکار استان همدان به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور معرفی شد، گفت: از بین شهدای ورزشکار ۳۲ استان کشور، امسال بنا به پیشنهاد سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان، این شهید والامقام به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور معرفی شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با اشاره به فرایند انتخاب شهید «شمسی‌پور» به عنوان شهید شاخص کشوری، تصریح کرد: در سازمان بسیج ورزشکاران کشور پس از برگزاری جلسات مختلف و مطالعه و بررسی کافی، با رزومه‌ای که ارسال کرده و در جلسه دفاعی شرکت کردیم در نهایت پیشنهاد ما مبنی بر انتخاب شهید «شمسی‌پور» به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور پذیرفته شد.

وی بازآفرینی و معرفی الگوی درخشان، برجسته و برتر به جامعه ورزش کشور را از اهداف معرفی شهید «شمسی‌پور» به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور دانست و اضافه کرد: جامعه ورزش کشور باید از سیره و منش اخلاقی، مرام پهلوانی و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهید والامقام الگو بگیرند و یاد و خاطره و رشادت‌های والای ایشان را زنده نگه دارند.

احمدوند با بیان اینکه شهید «شمسی‌پور» به دلیل داشتن خصلت‌های نیکو، اقدامات ارزنده و زندگی‌نامه پندآمیز به عنوان شهید شاخص سال معرفی شد، گفت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص معرفی شود منش و مرام پهلوانی و اخلاق برجسته ایشان بود.

وی با تبیین اقدامات ارزنده شهید «شمسی‌پور» در راه اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب، ایشان را نماد اخلاق و جهاد معرفی و بیان کرد: این شهید والامقام در تمام مراحل زندگی خود و در همه مسئولیت‌های خطیری که بر عهده داشت جانانه تلاش کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با تاکید اینکه شهید «شمسی‌پور» در عرصه‌های مختلف ورزشی حضور چشمگیر داشت و در دوران حضور بابرکتش افتخارات بسیاری را نصیب ورزش استان کرد، گفت: ایشان به عنوان یک ورزشکار، مربی و مدیر ورزشی در مسئولیت‌های مختلفی از جمله رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان همدان، رئیس تربیت بدنی تیپ انصار، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان، سرپرست کمیته تریال کشور، دبیر هیأت فوتبال فعالیت کرده و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه شهید «شمسی‌پور» در رشته‌های مختلف ورزشی همچون رشته فوتبال، تیراندازی، شنا و دوچرخه سواری مهارت و فعالیت داشت، گفت: ایشان در طول دوران فعالیت خود خدمات شایانی به ورزش استان کرد.

احمدوند در تبیین مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام به متانت و مهربانی ایشان اشاره و بیان کرد: شهید «شمسی‌پور» انسانی متواضع، بااخلاص، خوش‌رو و خوش برخورد، آرام و متین، مردم دار و همواره لبخند بر لب داشت به طوری که افرادی که با ایشان در ارتباط بودند شیفته اخلاق و مرامشان می‌شدند.

وی با بیان اینکه شهید «شمسی‌پور»، از فرماندهان پیشکسوت سپاه انصار الحسین (ع) استان و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بود، اظهار کرد: زندگی ایشان سراسر خدمت و مجاهدت و پاسداری از اسلام و کیان نظام و انقلاب بود و از زمان دفاع مقدس و در طول سه دهه تلاش و فعالیتی که در سپاه و بسیج داشت با خلوص نیت جانانه پای کار بود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان با بیان اینکه شهید «شمسی‌پور» پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی همراه با کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی حضور داشت، بیان کرد: ایشان یکی از اعضای با سابقه تیم تفحص پیکر مطهر شهدا نیز بودند که در نهایت جان خود را در این راه فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهید «شمسی‌پور» با شروع جنگ سوریه به عنوان مستشار نظامی به این کشور اعزام شد، تصریح کرد: این شهید والامقام شخصیت کشوری داشت و بسیاری از افراد نسبت به ایشان شناخت داشتند، به خصوص استان‌های همجوار و غربی کشور همچون کردستان، ایلام و کرمانشاه که کاملا ایشان را می‌شناختند در ارتباط بودند.



احمدوند در ادامه سخنان خود به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم به منظور معرفی و الگو قرار دادن شهید اشاره و بیان کرد: با توجه به ضرورت تقویت و ترویج سیره شهدای شاخص ورزشکار در جامعه و برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم راستای معرفی و الگو قرار دادن این شهید والامقام را در سه محور پیش خواهیم برد.

وی محور نخست فعالیت‌ها برای معرفی شهید را تبلیغات و فضاسازی عنوان کرد و گفت: فضاسازی و تبلیغات میدانی تا آخر سال تداوم خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی به عنوان محور دوم در راستای معرفی و الگو قرار دادن شهید اشاره و بیان کرد: ذجام‌های ورزشی، مسابقات ورزشی، مسابقات چند جانبه در سطح استانی و ملی در رشته‌های مختلف و در ایام مختلف برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه برخی از مسابقات از امروز شروع شده و تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات و یادواره‌های شهدا نقش ارزشمندی در اعتلای فرهنگ، اخلاق و منش پهلوانی در عرصه ورزش ایجاد می‌کند، به برگزاری یادواره شهید به عنوان دیگر برنامه‌ها اشاره و اظهار کرد: همزمان با ۱۳ اردیبهشت ماه و سالروز شهادت شهید «شمسی‌پور» مراسمات و یادواره‌ها توسط هیئت‌های ورزشی، کانون‌های بسیج ورزشکاران و دوستان شهید اجرا و نیز در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و در دهه فجر برنامه‌های شاخص و محوری برای شهید برگزار خواهیم کرد تا جامعه ورزش با سیره  و منش این شهید بزرگوار آشنا و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

احمدوند از چاپ کتاب زندگینامه شهید «شمسی‌پور» در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ساخت مستند، کلیپ و فیلم از سیره این شهید بزرگوار از دیگر برنامه‌ها در راستای معرفی شهید است.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار علیرضا شمسی‌پور در سال ۱۳۴۲ در همدان متولد و بعد از سال‌ها مجاهدت و ایثار در میدان‌های نبرد در دوران دفاع مقدس وبعد از چند دوره حضور در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ در عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا در ارتفاعات منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار