خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خبر داد

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی طی دهه مبارک فجر در نهاوند

همدان-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی طی دهه مبارک فجر در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۸۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر بحیرایی در جلسه کمیته رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها شور و نشاط اجتماعی را بیشتر کرده و امیدآفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین اثرات این برنامه‌ها دشمن شناسی و بصیرت افزایی است، تصریح کرد: غبارروبی گلزارشهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی و روانخوانی و روخوانی قرآن کریم،  برگزاری نمایشگاه عکس، تجلیل از پیشکسوتان هنر و رسانه و مدیران مسئول خبرگزاری‌های انقلابی از مهمترین برنامه‌های این دهه است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان کرد: شما اصحاب رسانه باید آگاهی‌سازی را در اولویت کار خود قرار داد و نقاط قوت و ضعف‌ها را شناسایی کرده و سواد رسانه‌ای را در سطح جامعه پوشش دهید .

وی با بیان اینکه انعکاس به موقع اخبار مهمترین اولویت کار رسانه‌ای است، گفت: ما به دنبال این هستیم که یک انقلاب رسانه‌ای با برنامه‌های خلاقانه داشته و بتوانیم دستاوردهای انقلاب را با محوریت جهاد تبیین به نسل نوجوان و جوان اطلاع رسانی کنیم.

بحیرایی در خصوص برگزاری کمیته عفاف و حجاب گفت: این کمیته در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بر می‌دارد .

وی افزود: برای اجرایی کردن راهبردهای فرهنگ عفاف و حجاب و ارج نهادن به ارزش‌های والای فرهنگ ایرانی و فراهم سازی فضای سالم در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای انسانی این کمیته تشکیل شده است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تصریح کرد: حفظ عفاف و حجاب یک حکم الهی است و امر به معروف و نهی از منکر و اقناع سازی از وظایف ما است تا بتوانیم برای حفاظت از عفاف و حجاب کاری انجام دهیم و حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگوی زن مسلمان معرفی کنیم .

وی در خصوص کمیته فرهنگی اجتماعی شورای پدافند غیرعامل اظهار کرد: به مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، جلوگیری از آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می‌شود پدافندغیر عامل می‌گويند.

بحیرایی افزود: یکی از ابزارهای مهم اطلاع رسانی و مقابله با دشمن در جنگ‌های سخت و نرم وجود رسانه‌ها هستند .

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام داده و آمادگی بحران را داشته باشند تا در موقع بحران بتوانند نقش آفرینی کنند و همچنین در حوزه فرهنگی اجتماعی باید به دنبال راهبرد عملیاتی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان داشته باشند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نقش دیگر رسانه‌ها را در پدافند غیرعامل، حضور مجاهدانه در جبهه جنگ نرم دانست و بیان کرد: حضور رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمن و مبارزه با نقشه‌های شوم فرهنگی دشمنان از مهمترین کارهای اصحاب رسانه است و به همین خاطر باید رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار