مسئول اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج تربت جام خبر داد:

۵۷ تیم امر به معروف طلایه دار بسیج در ماه مبارک رمضان ماموریت تذکر لسانی دارند

مسئول اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج تربت جام از اجرای و ماموریت تذکر لسانی ۵۷ تیم امر به معروف بسیج و طلایه داران معروف در 12 نقطه شهر تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۲۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی از تربت جام، سرهنگ پاسدار حسین جانی با تاکید بر احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر گفت: ۵۷ تیم امربه معروف بسیج و طلایه دار معروف در 12 نقطه شهر از جمله پارک‌ها، بوستان ها، خیابان ها و بلوار خلیج فارس تا پایان ماه مبارک ماموریت تذکر لسانی دارند.

وی افزود: پس از ابلاغ اجرا و فعال بودن گشت های امر به معروف و نهی ازمنکر توسط دادستان شهرستان و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج در خصوص پیشگیری از جرائم درماه مبارک رمضان این ماموریت خطیر به همت بسیجیان حوزه های مقاومت شهری اجرا می شود.

جانی اظهار کرد: تذکر لسانی از جمله فریضه‌های اجتماعی است که طبق قانون اساسی برای انجام آن توسط افراد، نیاز به هیچ‌گونه حکم قانونی و قضایی نیست.

وی با اشاره به اینکه احترام به افراد و داشتن زبان و گفتار نرم از جمله اصول اولیه‌ای است که باید اکیپ‌های تذکر لسانی رعایت شود، ادامه داد: این ماموریت با حضور ضابطان قضایی و آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می شود.

مسئول اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج تربت جام گفت: بیشتر مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان از عدم آگاهی است و آگاه سازی آن هم با تذکرات و زبان نرم می تواند تاثیر گذار باشد.

حسین جانی بیان داشت:بی حجابی، بدحجابی، سگ گردانی، دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام و روزه خواری از جمله مصادیقی است که با آنها برخورد می شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه احیاء واجب فراموش شده شامل ۵ غرفه درمحل بولوار خلیج فارس باهمکاری قرارگاه شهید سلیمانی به همین منظور راه اندازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها