در حسینیه گلزار شهدا اشکفتک برگزارشد؛

جشن فرخنده میلاد با سعادت کریم آل فاطمه

مراسم جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام همراه با افطاری و پخش شیرینی و گز به همت هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در حسینیه گلزار شهدا این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۲۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی حجت الاسلام سرشته، با تبریک ولادت با سعادت مظهر جود و کرم و بخشش، کریم آل فاطمه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام  گفت: حضرت امام حسن علیه السلام هفت سال از عمرش را در دوران پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم سپری کردند و در بسیاری از حوادث دوران هجرت همراه آن حضرت بود، مانند حادثه مباهله، آن حضرت مشمول حدیث کسا و آیه تطهیر شد که از دلایل مهم بر عصمت آن حضرت است.

کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به انفاق حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام افزود:‏بذل و بخشش در راه خدا، از ویژگی‌ های اخلاقی سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که زبانزد خاص و عام است و آن حضرت به كريم اهل‏ بيت عصمت و طهارت عليهم السلام معروف است .

وی ادامه داد: حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام  در طول عمر مبارک خود چند بار تمام اموالش را ميان خود و نيازمندان تقسیم کردند.

حجت الاسلام سرشته،از برجسته ترین فضایل امام مجتبی علیه السلام این است که او جزو اصحاب کساء و آل عبا و از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم است؛ اهل بیتی که آیات فراوانی در شأن ایشان نازل شده است، آیه تطهیر" انّما یُریدُ اللّه لیُذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیراً " از جمله آن آیات است: خداوند اراده کرده است که از شما اهل بیت، پلیدی را بزداید.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، مولودیه خوانی و ضیافت افطاری از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار