خبرهای داغ:
امام جمعه کاشان:

پرتاب ماهواره نور۲ نمایش قدرت سپاه در منطقه بود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه توسعه بدون امنیت ارزشی ندارد، گفت: پرتاب ماهواره نور۲ نمایش قدرت سپاه در منطقه بود.
کد خبر: ۹۴۲۱۲۹۴
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به پرتاب ماهواره نور2 به مدار 500 کیلومتری زمین اظهار داشت: پیش از این ماهواره نور یک در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت و بیش از 10هزار مرتبه به دور زمین چرخیده است.

وی ضمن اشاره به استفاده‌های علمی از این ماهواره‌های تحقیقاتی افزود: اقدام سپاه در شرایط کنونی نمایشی از قدرت ایران در منطقه است که اقتدار کشور در دنیا را سنگین‌تر می‌کند و از سوی دیگر شرایط بین‌المللی نشان می‌دهد که توسعه بدون امنیت ارزشی ندارد.

وی با اشاره به خشمگینی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پرتاب ماهوراه نور2 بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت که این موضوع نشان از اهمیت پرتاب این ماهواره است و باید به دشمنان گفت که ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

سلیمانی با بیان اینکه شرایط کشور برای استفاده از نسل جدید ماهواره ها وجود دارد، تصریح کرد: ماهواره نور حالت آزمایشی ندارد و سپاه در حالی دست به این اقدام زد که کشور از هر لحاظ تحریم بود اما با حرکت جهادی که جزء مطالبات رهبر معظم انقلاب است و تکیه بر قدرت داخلی توانست بر این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه با پرتاب ماهواره نور2 اراده سبزپوشان سپاه بر اراده دشمنان پیروز شد، تاکید کرد: اگر هماهنگی در عرصه نظامی در عرصه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز وجود داشته باشد بدون شک شاهد رفع بخش قابل توجهی از مشکلات مردم خواهیم بود.

موفقیت کشور نتیجه بهادادن به جوانان است

حجت‌الاسلام حسن دهشیری نیز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان در مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام اظهار داشت: ماه شعبان ماه پر از نور و شادی است که ولادت‌های زیادی در آن وجود دارد که در هفته دوم ولادت حضرت علی اکبر وجود دارد که جوانان باید او را به عنوان یک الگوی خوب انتخاب کنند و اگر به جوانان بها داده شود در مکان‌هایی که ایجاد شده می‌توانند خود را نشان دهند که یکی از آن‌ها کانون فرهنگی مساجداست که در سطح کشور 26هزار کانون فرهنگی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن‌ها حمایت کرد.

وی افزود: دستاوردهای خوبی توسط جوانان در حال انجام است که یکی از آن‌ها فرستادن ماهواره به فضا توسط سپاه بود که یکی از بها دادن به جوانان ثمره آن همین افتخارات است که همه به آن افتخار دارند.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز شهدا و سربازان گمنام گفت: شهدا را باید همیشه یاد کنیم و خانواده آن‌ها را احترام کنیم و سربازان گمنام حفاظت از انقلاب را در دستور کار قرار دارند که فقط بعضی از فعالیت‌های آن‌ها رسانه‌ای می‌شود و کمتر دیده می‌شوند که همه ما مدیون امنیت آن‌ها هستیم.

وی ابراز داشت: تعداد دو هزار و 500کالا توسط مسئولان اصناف کشور اعلام شده که باید دارای قیمت و اتیکت باشد در غبر اینصورت با آن‌ها برخورد می‌شود و مسئولان حتما آن را عملیاتی می‌کنند تا مردم متضرر نشوند.

حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: با توجه به چهارشنبه آخر سال جوانان هوشیار باشند و گول فضای مجازی و دشمنان را نخورند و از مواد محترقه استفاده نکنند که خود بیشتر ضرر خواهند کرد.

امام جمعه اردستان با اشاره به ولادت حضرت مهدی تاکید کرد: انتظار داریم تا هیئتی‌های قدیمی و نوظهور به میدان بیایند و کوچه وبازار و خیابان را تزئین کنند و دولتی‌ها هم در این زمینه فعالیت کنند و عرض ارادت خود را به ایشان داشته باشیم و فضای داخلی مصلی‌ها هم متفاوت با روزهای دیگر باشد.

حجت‌الاسلام دهشیری تصریح کرد:  عید و برات اموات را هرسال گرامی می‌دارند که چه بهتر است برگزاری آن متفاوت باشد وهزینه‌های این موضوع را تحویل خیریه‌ها دهید تا از آن عده‌ای نیازمند بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار