نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد:

لزوم گسترش محورهای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: با وجود بزرگی عنوان «کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد» اما محورهای کار محدود است که باید گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۵۹
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار اعضای کانون‌های فرهنگی و هنري مساجد استان ضمن اشاره به اهمیت کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به تقدیر از زحمات تلاش‌گران در این عرصه پرداخت و گفت: ارائه گزارش‌ عملکرد به صورت کیفی با ارائه گزارش آماری متفاوت است و گزارش‌های آماری با چیزی که در صحنه انجام می‌شود متفاوت است که در این جهت باید گزارش‌های ارائه شده را راستی‌آزمایی نموده و تا حد توان از نزدیک سرکشی انجام یا از توان رابطین استفاده شود.

آیت الله محامی افزود: با وجود بزرگی عنوان «کانون فرهنگی و هنری مساجد» اما محورهای کار محدود است که باید گسترش پیدا کند و در بسیاری از آن‌ها نیز بحث بودجه مطرح نیست و به عنوان‌ مثال فعالیت‌هاي قرآنی را می‌توان با ظرفیت‌های موجود عملیاتی نمود به گونه ای که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بر بیان معارف اسلامی تحت عنوان جهاد تبیین تاکید شده است.

این مسئول بیان داشت: معیار اصلی کار، خروجی و محصول آن است و باید ببینیم چند نیروی مومن، متدین و پای کار انقلاب اسلامی تربیت شده و پرورش یافته‌اند و مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید ار

زیابی عملکرد کیفی داشته باشند.
وی ادامه داد: قرآن ظرفیت والایی است که با وجود همه فعالیتهای صورت گرفته هنوز از حیث تلاوت، مفاهیم، تدبر، و عمل به آن به جایگاهی که باید نرسیده‌ایم و باید مشخص کنیم که چه مقدار از احکام قرآنی در زندگی، کار و فعالیت‌های ما حاکم است.

در ابتدای این دیدار مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سیستان‌وبلوچستان به بیان گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: در سطح سیستان‌وبلوچستان هزار و ۴۰۱ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که ۶۹ درصد در مناطق روستایی و عشایری و ۳۱ درصد در مناطق شهری قرار دارد.

حجت الاسلام پودینه ادامه داد: تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان بیش از ۸۶ هزار نفر است و تعداد ۵۹۴ باب کتابخانه با بیش از ۶۲۳ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف در کانون‌های مساجد وجود دارد.

وی در پایان به ابراز گلایه از عدم ارائه بودجه مناسب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت و خواستار مساعدت و پیگیری نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار