مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج:

یکی از ریشه های جهادتبیین، ریشه ولایی آن است/ جهادتبیین تنها با حرف و شعار به ثمر نمی نشیند

زاهدان/ مسگرانی گفت: نقش رسانه با الگو سازی و فرهنگ سازی برای برجسته ساختن اقدامات ارزشمند نظام و انقلاب نقشی به سزا و تاثیر گذاری در نابودی نقشه ها و برنامه های دشمن دارد.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۵۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار «بسیج» در زاهدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: رهبر معظم انقلاب در دهه مبارک فجر سال جاری مطالب مهم و تاثیرگذاری در بحث ضرورت جهاد تبیین و ورود به این عرصه را برای مردم، جوانان، فعالان، به‌ویژه رسانه ها اعلام کردند.

مسگرانی با اشاره به این مطلب که رسانه‌ها باید به این عرصه ورود پیدا کنند افزود: متاسفانه شاید بتوان گفت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسیار خوبی را برای مردم ایران و جهان اسلام و کشورهای اسلامی داشته است، اما متاسفانه بدخواهان این نظام در فضای مجازی و رسانه ای، سعی در وارونه جلوه دادن این اقدامات دارند و عصر پهلوی را دوران طلایی مردم ایران با سوء نیت به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی می کنند.
حسین مسگرانی با تاکید بر این نکته که کسانی که تجربه زندگی در دهه های قبل پنجاه را دارند به خوبی بر اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی واقفند و به خوبی می دادند که خداوند به واسطه این نظام چه نعمات و برکاتی را بر ما ارزانی داشته است .

وی در ادامه اذعان داشت: البته منکر مشکلات، و تحریم ها و کم کاریها و سوء استفاده ها نیستیم اما اقدامات ارزشمند انقلاب هم بی شمار است.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از ریشه های جهاد تبیین ،ریشه ولایی آن است، آنچه از تاریخ اسلام و زندگینامه اهل بیت(ع) بر می آید این است که جهاد تبیین نقش اساسی در ارشاد و هدایت آنان داشته است.

وی بیان کرد: بحث ضرورت اسلام آوردن و عدالت خواهی از جنبه های جهادتبیین بوده است که جبهه ی مخالف در جهت ویرانی این اقدامات و سوء استفاده در جهت منافع خود گام برداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه که در فرمایشات حضرت آقا هم ملموس است این است که جهاد تبیین  ریشه ای ولایی دارد، پس بر هر مسلمان و هر ایرانی اقدام به این مهم واجب و ضروری است.

مسگرانی در ادامه افزود: فضای مجازی دارای دو بعد خوب و بد است، اما آنچه بسیار حائز اهمیت است گام نهادن و عمل کردن جهاد تبیین در جبهه حق است که این مهم فعالیت مثبت همه اقشار جامعه در هر طیف و شغلی و در هر مقام و صنفی را می طلبد .

وی اظهار داشت: جهاد تبیین تنها به کلام نیست بلکه باید برای آن برنامه ریزی داشت و به مرحله اجرا و بهره وری آن را رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نقش رسانه،با همکاری هنرمندان،سینماگران و همه افرادی که در این زمینه در فضای مجازی و رسانه دستی برآتش دارند، با الگو سازی و فرهنگ سازی برای برجسته ساختن اقدامات ارزشمند نظام و انقلاب نقشی به سزا و تاثیر گذاری در نابودی نقشه ها و برنامه های دشمن دارد.

مسگرانی گفت: جبهه حق و باطل همواره وجود داشته است پیامبران و ائمه (ع )برای نجات بشریت تلاش میکردند و درمقابل جبهه کفر ،الحاد و شیطان جریانی منافقانه را درپیش می گرفتند.

وی از کلید واژه هایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در سخنرانی هایشان استفاده میکنند تحت عنوان الطاف خداوندی یاد کرد و افزود: جهاد تبیین یک تکلیف شرعی است که باید دید وظیفه مان چیست ؟ و در چه زمینه ای توان فعالیت داربم ؟ باید موضع فعالیت خود را تعیین نمود چرا که جهادتبیین تنها با حرف و شعار به ثمر نمی نشیند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار